ارتفاعات بازی دراز آماده پذیرایی از مهیمانان از سراسر کشور است

قنبری گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز با حضور کاروان‌های راهیان‌نور از سراسر کشور مهیا شده است.

مسعود قنبری در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز با حضور کاروان‌های راهیان‌نور از سراسر کشور در ارتفاعات بازی دراز، گفت:ارتفاعات بازی دراز در غرب شهر سرپل ذهاب مهمترین ارتفاعی بود که دشمن در جبهه غرب در اختیار داشت زیرا از یک سو بر دشت و شهر سرپل ذهاب و پادگان ابوذر (مهمترین پادگان مرزی در جبهه غرب) و راههای ارتباطی آن کاملاً مسلط بود و از سوی دیگر یک مانع طبیعی عالی برای دفاع عراق از شهر های قصرشیرین و خانقین محسوب می شد. به همین دلایل بود که نبردهای سختی برای آزادسازی این ارتفاعات در گرفت که عملیات بازی دراز یکی از مهمترین آنها است.

جانشین سپاه نبی اکرم (ص) در کرمانشاه افزود : مقدمات تغذیه و پذیرایی از میهمانان در شهرستان فراهم شده است در این بخش علاوه بر ظرفیت سپاه از ظرفیت مواکب و خیرین نیز استفاده شده و ایستگاه‌های صلواتی پر رونقی امسال در مسیر یادمان حضور دارند البته مواکب بسیاری برای حضور در شهرستان و ارائه خدمت به زوار اعلام آمادگی کردند و تمام تمهیدات امنیتی، درمانی، فرهنگی، عبادی، بهداشتی برای برگزاری باشکوه مراسم تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: تمهیدات مقدماتی در حوزه امنیتی پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای برقرار امنیت استان و برگزاری امن مراسم انجام شده است همچنین در حوزه امداد و نجاتپایگاه های امدادی هلال‌احمر، پایگاه‌های اورژانس در مسیر فعال و  در بخش اسکان باتوجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای اسکان تمام زائرین شهرستان‌های گیلان‌غرب و قصرشیرین نیز آماده اسکان بخشی از زائرین شده اند و امکانات لازم برای راحتی میهمانان فراهم شده است.

قنبری با اشاره به برنامه های مراسم امسال، اظهار کرد: امسال نیز همچون سالهای گذشته در سه بخش یادواره شهید شیرودی در محل یادمان این شهید، یادواره شهدای عملیات بازی‌دراز در جوار حرم مطهر احمد ابن اسحاق (ره) و صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز، برگزاری  برنامه‌های متنوع فرهنگی در محل یادمان با حضور سخنرانان و مداحان کشوری، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات مختلف برگزار می‌شود.

جانشین سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت :هر ساله نیمه اول اردیبهشت ماه یادآور رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان عملیات غرورآفرین بازی دراز است و دستگاه‌های اجرایی برای این صعود خود را آماده می‌کنند و اعزام اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی غرب و جنوب هر ساله با افتتاحیه اردوهای راهیان نور که همزمان با سالروز عملیات بازی‌دراز است آغاز می‌شود.

کد خبر 1760659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha