برآورد هزار میلیارد تومان خسارت سیل به زیرساخت‌های شهرستان زیرکوه

غیرتی گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی، قنوات و راه های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت های اصلی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل وارد شده است.

محمدرضا غیرتی-فرماندار زیرکوه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از وقوع سیلاب، ستاد مدیریت بحران شهرستان زیرکوه برگزار شد و بلافاصله کار عمرانی در حوزه راه‌های مواصلاتی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه ترمیم شبکه‌های حیاتی از جمله آب، برق و گاز تاکنون آغاز شده است، افزود: این کار موقتی است که نیاز به رسیدگی کامل و تامین تجهیزات دارد تا به صورت اساسی حل شود.

فرماندار زیرکوه در ادامه بیان کرد: تعدادی ماشین آلات سنگین نیاز است تا کار با جدیت جهت ترمیم راه‌های مواصلاتی این شهرستان انجام شود.

غیرتی در ادامه به موضوع قنوات آسیب دیده اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ قنات آسیب دیده در شهرستان زیرکوه شناسایی شده است و کار ترمیم قنوات را آغاز کرده‌ایم اما خسارت بسیار زیاد و گسترده است و در حال ارزیابی سایر مناطق هستیم.

وی با اشاره به میزان خسارات وارد شده به شهرستان زیرکوه بر اثر سیلاب عنوان داشت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه کشاورزی و قنوات و راه های روستایی، شهری و عشایری و زیرساخت های اصلی شهرستان زیرکوه برآورد شده است.

غیرتی در پایان گفت: بر اثر سیلاب خیابان اصلی حاجی آباد که بازار در آن جا قرار دارد دچار آبگرفتگی و خسارات زیادی شده و تعدادی از مردم بیمه نبوده اند که نیاز به کمک دارند.

کد خبر 1760629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha