لزوم بازخوانی سیره شهید مطهری در مقوله دعوت به حیات طیبه

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ایمان به خدا پایه و اساس رسیدن به حیات طیبه است، گفت: شهید مطهری در همه حال دعوت به حیات طبیه میکردند که باید این راه و منش استاد بازخوانی و الگوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در همایش روز عقیدتی سیاسی که در آستانه سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری به میزبانی سپاه کربلا برگزار شد، با بیان اینکه انسان سه نوع زندگی شامل: زندگی حیوانی «غریزی»، ایمانی و انسانی می تواند داشته باشد، اظهار کرد: زندگی غریزی یکی زندگی حیوانی است برای این که به مطامع خود برسد به خود اجازه میدهد به حقوق دیگران دست اندازی داشته باشد.

وی با اشاره به مقوله زندگی انسانی و اخلاقی که بر محور دگر خواهی استوار است، افزود: انسان در این نوع از زندگی دیگران را برخود ارحج می داند و برای حقوق دیگران ارزش قائل هستند، صداقت-ایثار، وفا- پایبندی به حقوق دیگران و ... مورد توجه انسان است.

حجت الاسلام محمدی لائینی انسان حین اینکه صداقت دارد، وفا دارد، قوانین و مقررات را رعایت می کند به آخرت و خداوند متعال اعتقاد دارد و ایمان محور همه ی سلوک اخلاقی اش است، ادامه داد: از این سلوک به عنوان سلوک ایمانی یا حیات طیبه یاد میشود.

وی انسان باید آزاده باشد و اسیر نفسانیت خود نباشد، گفت: انسان باید از اسارت نفسانیت آزاد باشد؛ اینکه از راه خیانت، رانت، فساد و ... به منفعتی برسید زیبنده امت اسلامی نیست.

حجت الاسلام محمدی لائینی باتاکید براینکه انسان چشم و گوش بسته نباید تابع و پیرو هوای نفس و غرایز خود باشد، افزود: عدم ایمان به خدا و عبادت خدا و توجه صرف به فضایل اخلاقی، شرط کافی برای رستگاری آخرتی و رسیدن به حیات طیبه نیست.

وی انسان باید اخلاق را برای رضای خدا رعایت کند نباید برای اینکه در چشم خلق محبوب باشد، گفت: خدا راستی و درستی را میپسندد باید برای کسب رضای خداوند رحمان، درستکار بود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه پذیرش حقیقت یکی از فضیلتهای اخلاقی است، خاطرنشان شد:آیت الله شهید مرتضی مطهری با جهاد علمی تلاش نمود تا بشر به حیات طبیه برسد.

وی ادامه داد: شهید مطهری افکار غلط و باطل گروه فرقان را منزوی کرد که منجر به ترور این استاد شهید شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: شهید مطهری در همه حال دعوت به حیات طبیه میکردند.  

کد خبر 1760595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha