کنگره های شهدا باید جریان‌ساز و امیدآفرین باشد

سردار آزادی گفت: کنگرهای شهدا باید جریان ساز باشد و از آنجایی که شهدای ما امید آفرین هستند، کنگره های شهدا هم باید امیدآفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، سردار عبدالرضا آزادی، در آیین افتتاحیه دومین کنگره ملی ۲ هزار و ۵۰۰ شهید استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: کنگره شهدا باید حتما شهید محور باشد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج افزود: سرگذشت پژوهی باید در دستور کار کنگره قرار گیرد، یعنی شهدا را بشناسیم و بشناسانیم. ریزه کاری های زندگی شهدا را در آوریم، تا بتوانیم تولید محتوا کنیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج تاکید کرد: جمع آوری آثار شهدا در استان های مختلف و از جمله استان چهارمحال و بختیاری مطلوب است ولی در سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم.

وی، سوژه یابی را در سرگذشت پژوهشی اصل مهم دانست و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب دو رویکرد اصلی باید در کنگره شهدا مد نظر قرار گیرد؛ که اولین رویکرد زنده نگهداشتن یاد شهداست که با ساخت المان ها و تصاویر، سرکشی از خانواده شهدا، نامگذاری کوچه و خیابان و ... انجام می شود.

سردار آزادی، رویکرد دوم ومهم درکنگره شهدا را انتقال پیام شهدا دانست و افزود: پیام شهید جز با زبان هنر قابل انتقال نیست. باید فرهنگ دفاع مقدس و پیام شهید را به دلها و نسل جوان و نوجوان با زبان هنر انتقال دهیم.

این مقام مسئول، تصریح کرد: کنگره های شهدا باید جریان ساز باشد و از آنجایی که شهدای ما امید آفرین هستند، کنگره های شهدا هم باید امیدآفرین باشند.

سردار آزادی گفت: از سیره شهدا، منش شهدا و حماسه های شهدا باید امید تولید شود و کنگره ها بتوانند تولید معنا کنند و ایمان و امید را به جامعه منتقل کنند.

وی، خاطرنشان کرد: از آنجایی که عنوان کنگره های شهدای استانی، کنگره ملی می باشد، باید فراتر از سطح استان برگزار شوند و به همین منظور از ظرفیت همه دستگاه ها و نخبگان و اقشار مختلف و خانواده معظم شهداء، نویسندگان، هنرمندان، شاعران، فیلمسازان و ... استفاده شود و نماینده در ستاد کنگره داشته باشند.

سردار آزادی، با تأکید بر اهمیت تولید کتاب، مستند، فیلم سینمایی و نمایش و ... گفت: طی پارسال و امسال حداقل ۱۰ فیلم سینمایی دردستور کار کنگره های شهدای استان های مختلف است و خاصیت هنر این ا ست که با نمایش اثرگذار، اقشار مختلف مردم حضور یافته و با سیره شهدا آشنا می شوند.

کد خبر 1760336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha