اقتصاد اصلی‌ترین اولویت مجلس دوازدهم باشد

نوباوه وطن، پایه پولی و افزایش تورم و افزایش نقدینگی را از مسائل اصلی پیش روی اقتصاد کشور برشمرد و گفت: مساله اقتصادی کشور اصلی ترین اولویت مجلس دوازدهم است.

بیژن نوباوه وطن در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اولویت ها و دغدغه های مجلس دوازدهم گفت: مساله اقتصادی کشور اصلی ترین اولویت مجلس دوازدهم است.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش افسارگسیخته تورم مساله بسیار مهمی است  اگر نتوانیم مسائل اقتصادی را مرتفع کنیم قطعا نخواهیم توانست سایر برنامه ها را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه پایه پولی و افزایش تورم و افزایش نقدینگی مسائل اصلی پیش روی اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: دولت موفقیت هایی داشته است و در مرحله اول توانسته است جلوی رشد نقدینگی را بگیرد اما هنوز میزان نقدینگی به آن شکل کاهش نیافته است.

نوباوه تاکید کرد: باید اقدامات جدی تری در این خصوص صورت گیرد به ویژه در زمینه مالیات. امروز مالیات به اقشاری فشار می آورد که شاید اولویت اصلی دولت نباید باشد درحالیکه فرار مالیاتی در صنایع بزرگ و اشخاص متمول و ثروتمند را شاهد هستیم.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی از مولفه های موثر در اقتصاد کشور و افزایش پایه پولی و کاهش نرخ تورم است و این درحالی است که  هنوز یک برخورد جدی با این جریانی که فرار مالیانی دارند، نکرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه قانون مشکل نداریم و به اندازه کافی قانون در این زمینه وجود دارد، خاطرنشان کرد: مهار تورم جزو وظایف اصلی دولت است و باید در این حوزه تلاش کند.

نوباوه گفت: بر مشکلاتی که در قوانین بانک ها وجود داشت تا حدود زیادی توانستیم فائق آییم؛ یکی از مشکلات اصلی ما بانک ها هستند که در چارچوب، قاعده و قانون دولت حرکت نمی کنند یعنی در رشد نقدینگی موثرند.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی یک مساله مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است، گفت: حدود ۳۰ درصد فرار مالیاتی از صنایع بزرگ داریم و اگر این مورد اصلاح شود، رشد نقدینگی کاهش خواهد یافت.

کد خبر 1758509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha