مسجدی برقرار و بانشاط در دل بازار بزرگ تهران

برنامه اذان‌گاهی شبستان در بیست و ششمین قسمت با میزبانی از مسئول اجرایی مسجد امام خمینی (ره) به بررسی فعالیت‌ها و شور و نشاط حاکم بر فضای این مسجد تاریخی پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: برنامه اذان‌گاهی «شبستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۷:۳۰ با اجرای «محسن قره‌شیخلو» از آنتن شبکه پنج سیما پخش می شود.

راه‌های بازگشت جوانان به مسجد و فعالیت‌های مسجدی

این برنامه که قرار است به مدت ۳۰ شب مهمان خانه‌ روزه‌داران شود، تلاش دارد، با نگاهی متفاوت به موضوع مسجد و فعالیت‌های مسجدی بپردازد.

در ادامه مروری داریم بر آنچه که در برنامه یکشنبه ۱۹ فروردین مصادف با بیست‌وهفتمین روز از ماه رمضان از آنتن شبکه تهران پخش شد.

بر پایه این گزارش: در ابتدای برنامه گروه سرود «ثقلین» از کانون فرهنگی هنری «تنهاترین سردار» مسجد المهدی (عج) به اجرای سرود پرداختند.

مسجدی برقرار و بانشاط در دل بازار بزرگ تهران

در ادامه «محمدعلی محفوظی» به عنوان مهمان در مسجد صنیع‌الدیوان (محل ضبط برنامه شبانگاهی شبستان) حضور یافت و در مورد فعالیت‌های مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران سخن گفت.

وی در ابتدا با اشاره به قدمت این مسجد تاریخی اظهار کرد: مسجد امام خمینی (ره) بازار بزرگ تهران حدود دویست و چهل سال از ساخت‌اش می گذرد و مرتب به رسیدگی نیاز دارد و به قول معروف پیمانکار از یک در خارج می شود و از در دیگر وارد می شود و چاره ای هم نیست.

مسجدی برقرار و بانشاط در دل بازار بزرگ تهران

مسئول اجرایی مسجد امام خمینی (ره) بازار ادامه داد: از سوی دیگر کار فرهنگی-اجرایی مسجد به دلیل جمعیت فراوانی که در طول روز پذیرا است بسیار گسترده بوده و متنوع است، بعضا در روزهای پایان سال تا روزی ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داخل مسجد می آید؛ با توجه به این مساله رسیدگی نیاز است و خدام دقیقه به دقیقه فعالیت دارند.

وی افزود: مسجد در روزهای عادی و به جز ماه مبارک رمضان هر روز پذیرایی دارد، شب های جمعه نیز آیت الله جاودان در مسجد برنامه دارد، علاوه بر این در مناسبت های مختلف از جمله لیالی قدر و سایر ایام برنامه داریم.

مسجدی برقرار و بانشاط در دل بازار بزرگ تهران

 محفوظی گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم، هر روز قبل از نماز ظهر و عصر ختم قرآن و جزء خوانی در مسجد برگزار می شود، مساله قابل توجه در مورد جلسات ختم قرآن این است که این مسجد از معدود مساجدی محسوب می شود که برنامه تلاوت قرآن و اذان‌اش به صورت زنده از رسانه ملی پخش می شود.

مسجدی برقرار و بانشاط در دل بازار بزرگ تهران

این فعال مسجدی در ادامه اظهار کرد: مسجد امام خمینی (ره) بازار بزرگ تهران فضای خاصی دارد که حتی حضور در این محیط نشاط آور است، گل و گیاه و همان نمای حوض به تنهایی جذابیت دارد.

گفتنی است: در پایان برنامه گروه سرود ثقلین از کانون فرهنگی هنری «تنهاترین سردار» مسجد المهدی (عج) سرود دیگری را اجرا کردند.

مسجدی برقرار و بانشاط در دل بازار بزرگ تهران

کد خبر 1757958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha