ظرفیت‌ سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

اشرفی گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های خراسان‌ جنوبی به منظور جذب سرمایه‌گذار و همچنین ارتباط با فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز پنجشنبه(۱۶ فروردین) در جلسه برنامه‌ریزی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های سرمایه گذاری، تولیدی و تجاری از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی  از اختصاص غرفه‌هایی با نام استان‌ها در این نمایشگاه خبر داد و افزود: توانمندی‌های خراسان جنوبی در قالب ۲۳ رسته زنجیره ارزش اولویت‌دار در این نمایشگاه ارائه و معرفی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر معرفی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در این نمایشگاه، بیان کرد: با حضور مدیران استانی، امکان مذاکره، تبادل‌نظر، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های استان به منظور جذب سرمایه‌گذار و همچنین ارتباط با فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور ایجاد خواهد شد.

اشرفی با اشاره به سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، گفت: در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی برای تحقق شعار سال در استان صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: خراسان جنوبی جزو ۵ استان برتر کشور در حوزه دانش بنیان در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به احیای بالغ بر ۴۶۰ واحد راکد و نیمه تعطیل در سطح استان در دولت سیزدهم، عنوان کرد: سال گذشته هدف‌گذاری صادارتی برای استان ۱۲۰ میلیون دلار تعیین شده بود اما بیش از ۱۸۷ میلیون دلار صادرات کالاهای خراسان جنوبی انجام شد که این به معنای رشد تولید استان است.

اشرفی بیان داشت: در سال جاری هدف اصلی ما این است که مدیریت شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی با بیش از ۹ هزار میلیارد تومان به استان بازگردانده شود.

قابل ذکر است؛ در این دوره از نمایشگاه (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، تمرکز بر شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های ایرانی شامل صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات، صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی و گروه پتروشیمی می‌شود.

کد خبر 1757317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha