تفاوت روز قدس امسال

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه اسرائیل در دژخیمی خود دستش به هر چه می رسید انجام داد و از کشتن کودکان تا تخریب بیمارستان ها و از هیچ اقدام دیگری کوتاهی نکرده است، گفت: روز قدس امسال نمایش دژخیمی جبهه باطل و مقاومت جانانه جبهه حق علیه باطل است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد اهمیت روز جهانی قدس و دوراندیشی امام خمینی(ره) در زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در صدر شعارهای انقلاب «أَنِ اعْبُدُوا اللهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» را مطرح کردند و در سایه عمل به همین توصیه اجتناب از طاغوت، شاه را از کشور راندند و انقلاب را پیروز کردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرمودند: ما با تمام کشورها ارتباط برقرار می کنیم به جز آپارتاید و رژیم صهیونیستی، زیرا امام(ره) رژیم صهیونیستی را غاصب سرزمین فلسطین می دانستند و آپارتاید و تبعیص نژادی را هم نپذیرفتند و این سیاست مضمحل شد و مبارزات مردم آفریقا به پیروزی رسید و امروز اثری از آپارتاید به معنی واقعی آن نیست و زیبایی شعار و تفکر امام راحل این بود که آپارتاید را در کنار رژیم صهیونیستی مطرح کردند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اکنون پارلمان و مجلس آفریقای جنوبی که مهد آپارتاید در آنجا بود علیه رژیم صهیونیستی و کودک‌کُش اسرائیل شکایت مطرح و آن را پیگیری می کند، یعنی آن آزادی خواهانی که در مبارزه با آپارتاید بودند امروز در موضوع مبارزه با کودک‌کُشی و ظلم قیام کرده اند؛ مفهوم این حرکت آن است که پیام انقلاب اسلامی فقط برای مسلمانان نیست و در سراسر جهان بشری گسترش یافته و مردم دنیا را علیه ظالمان برانگیخته است و ان شاءالله شاهد روزی باشیم که ظلمی نباشد این نگاه در جریان طوفان الاقصی در دو نقطه مبارزه جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر شکل گرفته است. 

وی در ادامه گفت: جبهه‌ای که می گوید اسرائیل سرزمین فلسطین را به زور اشغال کرده است و صهیونیست ها در این سرزمین روزی که حکومت خود را اعلام کردند انگلستان، سازمان ملل و مجمع عمومی از آن حمایت کردند در حالی که اسرائیل در آن دوران به زیر ۲۵ درصد از خاک فلسطین دست یافته بود و اکنون در ۷۵ درصد این سرزمین تجاوز خود را اثبات کردند و این مفهوم اشغالگری است.

حجت‌الاسلام خاموشی خاطرنشان کرد: اسرائیل در این اشغالگری از هیچ جنایتی فروگذار نکرد از کشتن کودکان تا تخریب بیمارستان ها!

وی تأکید کرد: روز قدس امسال نمایش دژخیمی جبهه باطل و مقاومت جانانه جبهه حق علیه باطل است، معتقدم ساعت زمان ثانیه های پایانی از بین رفتن رژیم صهیونیستی را نشان می دهد و این رژیم روی خوشی نمی ببیند.

وی افزود: اما باید بدانیم با مقاومت شهد شیرین پیروزی را می چشیم و جز با استقامت پیروزی حاصل نمی شود. جامعه ای که با مستکبران مبارزه نکند و اخلاق جهاد در برابر ظلم در آن رشد و نمو نداشته باشد قطعاً زیردست قرار می گیرد و در جایی که به فرعون اجازه میدان‌داری داده شد تاخت و تاز خواهد کرد و اگر به فرعون اجازه ندادیم ما مسلط خواهیم شد.

حجت الاسلام خاموشی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید: اگر در راه خود استقامت کنید، حتما نتیجه می گیرید؛ اسرائیل می خواست فلسطین نباشد اما همچنان این مردم به راه خود ادامه می دهند ان شاءالله روز قدس امسال این پیام را به جهانیان می دهد که فلسطین و غزه پیروز است.

کد خبر 1757278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha