طلبه‌ای که مسجد را پایگاه قرآن برای جوانان کرده است

حجت الاسلام یعقوبی، یکی از امامان محله موفق و توانمند در حوزه تربیت مسجدی و مسجدمحوری در محله است که توانسته در طرح‌های قرآنی، سرمایه‌گذاری خوبی را روی نسل امروز در زمینه قرآن و عترت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان  حجت الاسلام علی اصغر یعقوبی در دهستان آزادگانِ رفسنجان و در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) توانسته در طول سال و به خصوص در ماه مبارک رمضان با برنامه‌های قرآنی پیوند خوبی میان نسل امروز و مسجد به وجود بیاورد.

طلبه‌ای که مسجد را پایگاه قرآن برای جوانان کرده است

وی در این ایام با اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان با محور جزءخوانی و تفسیر و حفظ قرآن توانسته محافل معنوی و قرآنی پرمخاطب را برگزار کند؛ یکی از برنامه‌های قرآنی حجت الاسلام یعقوبی، اجرای طرح «مسطورا(زندگی با آیه ها)» است که در قالب جلسات قرآنی و هم افزایی با نمازگزاران و کودکان و نوجوانان، این طرح را اجرا می‌کند. این امام محله از سال ۸۵ با برگزاری کلاس های قرآنی توانسته توانسته بچه های بسیاری را جذب مسجد و آنها را با آموزه‌های قرآنی آشنا و مأنوس کند.

طلبه‌ای که مسجد را پایگاه قرآن برای جوانان کرده است

این امام محله فعالیت های قرآنی را راه مصونیت نسل جوان و مسجدی مقابل آسیب های اجتماعی می داند. همچنین وی بر این باور است که اگر معرفت دینی بین جوانان گسترش یابد می توان جامعه را به تعالی رساند و با ایجاد یک جامعه قرآنی، معضلات و آسیب های کمتری متوجه جامعه دینی ما خواهد بود.

حجت الاسلام یعقوبی که خود از فعالان قرآنی پیشکسوت به شمار می رود، ایجاد زندگی قرآنی را وابسته به تلاش خانواده ها می‌داند و می‌گوید: اگر جامعه و خانواده‌ها را بتوان آماده و خانواده های قرآنی تربیت کرد جوانان نیز به این سمت و سو گرایش پیدا می کنند.

طلبه‌ای که مسجد را پایگاه قرآن برای جوانان کرده است

از نظر وی باید بتوان در قالب طرح های منسجم در زمینه قرآن و عترت سرمایه گذاری کرد تا جامعه قرآنی و اسلامی و اخلاقی شود. وی علاوه بر فعالیت های قرآنی در زمینه دستگیری از نیازمندان و اطعام افطاری در مناسبت های ویژه ماه رمضان نیز تلاش دارد و توانسته مسجد را به پایگاه قرآن و رسیدگی های اجتماعی تبدیل کند.

کد خبر 1757037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha