استمرار لبیک کانون‌های فرهنگی‌هنری به رهبری/ مساجد پایگاه قرآن می‌شوند

همزمان با سیزدهمین روز از برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، کانون‌های فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت» وابسته به مسجد علی‌بن‌ابیطالب(ع)  و «مسجدالرضا(ع)» در لبیک به مطالبات رهبری انقلاب، تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، همزمان با سیزدهمین روز از برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، آیین امضای میثاق‌نامه میان کانون های فرهنگی هنری استان تهران در غرفه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این آیین کانون های فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت» وابسته به مسجد علی‌بن‌ابیطالب(ع)  و «مسجدالرضا(ع)» به منظور لبیک به مطالبات رهبری معظم انقلاب مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی مثیاق همکاری منعقد کردند.

در این آیین، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر مهدی اله‌ویردی‌زاده، معاون پشتیبانی و توسعه منابع و دکتر امیرحسین خورشیدی، مدیرکل هماهنگی امور ستادی و رئیس شورای سیاستگذاری استان ها حضور داشتند.

حجت الاسلام سلیمانی پیش از امضای میثاق‌نامه با تقدیر از لبیک کانون‌های مساجد به مطالبه رهبری معظم انقلاب، اظهار کرد: باید باور کنیم که ما دشمن داریم، دشمنانی که منظم عمل می کنند و اگر ما نظم و برنامه‌ریزی نداشته باشیم قطعاً ضرر می کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرآن می فرماید: از کفّار پیروی نکنید و برای مقابله با دشمنان به قرآن تمسک داشته باشید، تصریح کرد: بنابر آموزه های دینی ما چند نوع جهاد داریم، یکی جهاد اصغر یعنی همان چیزی که در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

حجت الاسلام سلیمانی تأکید کرد: نوع دگیر جهاد اکبر است نظیر آنچه در ماه مبارک رمضان با خودسازی انجام می دهیم و نهایتاً جهاد کبیر داریم که بر محور جریان‌سازی قرآنی و جاری و ساری کردن فرهنگ قرآن محقق می شود کاری که در مساجد با تبدیل شدن پایگاه های قرآنی، در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مساجد در کنار هم و به طور هم‌افزا، پرچم قرآن را بالا ببرند و نور قرآن در مسجد و محله بتابد، دل ها را منور و بسیاری از ظلمات و پلشتی ها را برطرف می کند.

در ادامه کانون‌های مساجد مذکور تفاهم همکاری امضا کردند و مقرر شد در محورهای دوازده‌گانه همچون برگزاری کرسی تلاوت به صورت هفتگی در هر یک از مساجد و ماهیانه به صورت مشترک به میزبانی یکی از مساجد، حضور موثر و مشترک در برنامه‌های قرآنی یکدیگر، برگزاری سلسله جلسات تفسیر کوتاه با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات مساجد مذکور و برگزاری طرح «تلاوت نور»، حضور پُرنشاط در رویدادهای قرآنی مرتبط با مساجد همچون مسابقات قرآنی مدهامتان، دعوت از سایر مساجد برای پیوستن به این شبکه نورانی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

کد خبر 1756918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha