تأثیر مشارکت در فعالیت‌های مسجدی از سنین کودکی

هفدهمین قسمت از برنامه اذان‌گاهی شبستان، به اهمیت و جایگاه حضور فرزندان از سنین کودکی در مسجد و اینکه حضور مستمر در مسجد چه تاثیری در مقاطع مختلف زندگی افراد جامعه دارد، اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: برنامه اذان‌گاهی «شبستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۷:۳۰ با اجرای «محسن قره‌شیخلو» از آنتن شبکه پنج سیما پخش می شود.

راه‌های استمرار انس با مسجد از نوجوانی تا بزرگسالی

این برنامه که قرار است به مدت ۳۰ شب مهمان خانه‌ روزه‌داران شود، تلاش دارد، با نگاهی متفاوت به موضوع مسجد و فعالیت‌های مسجدی بپردازد.

در ادامه مروری بر آنچه که در برنامه جمعه ۱۰ فروردین مصادف با هجدهمین روز از ماه رمضان از آنتن شبکه تهران پخش شد خواهیم داشت.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام «سید محسن محمودی» رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر تهران و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین به عنوان اولین مهمان برنامه اذانگاهی شبستان در مسجد صنیع‌الدیوان (محل ضبط برنامه) حضور یافت.

تأثیر مشارکت در فعالیت‌های مسجدی از سنین کودکی

وی در آغاز سخنان خود با اشاره به سابقه حضور و فعالیت‌اش در مسجد اظهار کرد: من از کودکی با مسجد مانوس بودم چراکه پدرم امام جماعت مسجد بود و از همان دوران خردسالی دست اندرکار امور مسجد بودم، فارغ از آن پدرم مرا در حوزه‌های فرهنگی نیز یاری می‌کرد و در نتیجه حضور پررنگی در فعالیت های مسجدی داشتم.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین، با بیان اینکه مسجد فضایی است که بچه‌ها از خردسالی با آن مانوس می‌شوند، افزود: حضور در مسجد از این سنین باعث می شود که بچه ها از همان دوران با فرهنگ مسجدی آشنا شوند.

حجت الاسلام محمودی در بخش دیگری از مباحث خود در مورد فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین گفت: این کانون در بخش‌های متنوعی فعالیت دارد از جمله برنامه های قرآنی شامل جلسات و مسابقات قرآن و اساسا هرآنچه که مربوط به ترویج فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت دیگر کانون در عرصه هنر و تئاتر است که در این راستا گروهی تشکیل شده و نمایش های مختلفی به ویژه در مناسبت های دینی اجرا می کنند، همچنین کلاس های هنری در حوزه بانوان، کارهای نمایشگاهی اعم از رسانه و دستاوردهای مربوط به مشاغل خانگی نیز برگزار می شود که با استقبال همراه بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی (ره) که فرمود: (مسجد سنگر است)، افزود: با توجه به این مساله سنگر باید به همه نیازهای مردم توجه کند، البته مساجد ما در عرصه های مختلف فعالیت‌های خوبی داشته‌اند؛ ما نیز در مسجد صاحب الزمان(عج) در گستره های متنوعی فعالیت داریم از جمله حوزه‌های درمانی، خدمات اجتماعی، فعالیت های گروه های جهادی، تامین جهیزیه برای نوعروسان که بخشی از این اقدامات در قالب کانون مسجد و بخشی در قالب فعالیت های خود مسجد بوده است.

تأثیر مشارکت در فعالیت‌های مسجدی از سنین کودکی

حجت الاسلام محمودی، با بیان اینکه مسجد برای مردم سنگر اطمینان و محل امن است، تصریح کرد: هنوز جوانان و خانواده‌ها، امام جماعت را امین‌ترین فرد می دانند، از سوی دیگر سنگر مسجد نیز نقش خود را به خوبی ایفا کرده است اما هرچه قدر که بتوانیم در این حوزه کارهایمان را عرضه کنیم و خدماتی که در مسجد ارایه می شود را معرفی و منعکس کنیم، موفق تر خواهیم بود و اقبال مردم به ویژه جوانان به مسجد بیشتر خواهد شد، به ویژه که خانواده ها به دنبال سنگر مطمئن می گردند و چه جایی بهتر از مسجد که جوانان در آن حضور یافته و در فعالیت هایش شرکت کنند.

وی در ادامه به لیالی قدر، اعمال این ایام و همچنین تقارن با ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی) گفت: این مساله مهمی است که ذیل برپایی مراسم شب های قدر به روز جمهوری اسلامی و موهبت این روز اشاره شود، همچنین برای ملت مظلوم فلسطین و مردم غزه دعا شود، سنگر مسجد باید مرکز دعا برای پیروی مردم غزه باشد.

در ادامه برنامه گزارشی از مسجد شهید زارعی کرمانشاه به عنوان کوچک‌ترین مسجد این شهر پخش شد؛ مسجدی که با وجود مساحت کم، میزبان حضور پرشور جوانان در فعالیت های مختلف است.

تأثیر مشارکت در فعالیت‌های مسجدی از سنین کودکی

تأثیر مشارکت در فعالیت‌های مسجدی از سنین کودکی

در بخش دیگری از برنامه گروه سرود پسران «شمیم ظهور» از کانون فرهنگی هنری «محبان حسین (ع)» شهر مقدس قم به اجرای سرود پرداختند.

تأثیر مشارکت در فعالیت‌های مسجدی از سنین کودکی

گفتنی است: پایان بخش برنامه همراه با توضیحات حجت الاسلام «محمدی محمدی» امام جماعت مهمان در مسجد صنیع الدیوان، در مورد اعمال و فضایل شب های قدر بود.

کد خبر 1756663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha