مسلمان ها نوروز را در کنار دیگر اعیاد اسلامی پاس داشتند

مرادی نراقی با بیان اینکه نوروزی یکی از آئین های باستانی است، گفت: مسلمان ها نوروز را در کنار دیگر اعیاد اسلامی پاس داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمود مرادی نراقی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی امروز (۱ فروردین) در آئین استقبال از مسافران نوروزی که در شهر اراک و با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن تبریک سال نو گفت: نوروز یک عید باستانی ایرانی است این عید باستای در ۱۲ کشور از کشورهای منطقه به محوریت ایران اسلامی که بزرگترین کشوری است که نورز را پاس می دارد به ثبت جهانی رسیده است.

وی با بیان اینکه اسلام وقتی به ایران آمد بر اساس آموزه های دینی شرع مقدس به آئین ها و سنت های حسنه اقوام احترام گذاشت، ادامه داد: در پیام امیر المومنین (ع) به مالک اشتر آمده است:(ای مالک وقتی به مناطقی می روید اگر آئین ها و آداب و رسوم خاص و صحیحی دارند آنها را از بین نبرید بلکه آنها را تقویت کنید).

این مقام مسئول ادامه داد: مسلمان ها نوروز را در کنار دیگر اعیاد اسلامی پاس داشتند.

مرادی نراقی با بیان اینکه در ستاد خدمات سفر با همکاری همه دستگاه ها آمادگی لازم را برای پذیرای از مهمانان نوروزی را داریم، گفت: باید با خدمت رسانی صحیح و معرفی درست؛ استان مرکزی از محل عبور به محل حضور گردشگران تبدیل شویم.

مسلمان ها نوروز را در کنار دیگر اعیاد اسلامی پاس داشتند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطر نشان کرد: انشاءالله سال ۱۴۰۳ را با خیر و برکت و نیکی شروع کنیم و تابع فرمایش و امر رهبر انقلاب باشیم برای جهش تولید با مشارکت مردم.

 وی با اشاره به اینکه تمامی اماکن تاریخی استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، ادامه داد: در شهر اراک نیز سه موزه پذیرای مسافران و گردشگران از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه نوروزگاه ها در سراسر استان آماده پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی هستند، اضافه کرد: اطلاعات گردشگری استان که بسیار متنوع است و شامل غارهای طبیعی، آب گرم، کویر، کوهستان  بسیار زیبا، روستاهای هدف گردشگری و شهرهای تاریخی و موزه های منحصر به فرد است، در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه مسافران نوروزی باید مسیر را نیز بخشی از سفر خود بدانند، اظهار داشت: امکانات برای استقبال و پذیرایی از ۲۰۰ هزار نفر در استان مرکزی پیش بینی شده است.

کد خبر 1755574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha