سوغات خراسان شمالی نقش مهمی در معرفی استان دارد

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی گفت: تولید آبنبات و سوغات استان نقش اساسی و مهم در معرفی این استان و جذب گردشگر دارد.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: سوغات و برندسازی آبنبات به عنوان سوغات خراسان شمالی یکی از برنامه‌های مهم در معرفی استان و جذب گردشگر به شمار می‌رود که موجب افزایش جذب گردشگر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه صنعت گردشگری یکی از شاخه‌های مهم است که مردم به آن علاقه دارند موضوع خوراک است.

 مستوفیان عنوان کرد: بسته ‌بندی، بازاریابی و برندسازی مناسب آبنبات به‌عنوان سوغات بجنورد و استفاده از ظرفیت نمایشگاه و جشنواره‌های مختلف برای ارائه موجب شد این محصول را به‌عنوان یک جاذبه و اینکه علاقه‌مندان بسیاری دارد بتوانیم به‌ درستی در استان و خارج استان عرضه کنیم.

 مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی بیان کرد: آبنبات یکی از سوغات مهم خراسان شمالی است که طی سال‌های گذشته آنچنان که باید بر روی معرفی، برندسازی آن کمتر کار شده و با توجه به اینکه دانش تولید آن در سال ۱۳۹۱ با شماره ۵۱۴ در فهرست آثار میراث کشور به ثبت رسیده ضروری است توجه بیشتری به این موضوع شود.

آبنبات یکی از مشتقات شکر و یا پودر قند است که طی فرایند جوشاندن و هوادهی خمیر آبنبات و سردکردن و برش خمیر با قیچی در اندازه‌های کوچک، تبدیل به آبنبات می‌شود و در حال حاضر با مواد افزودنی چون گیاهان دارویی و معطر و یا مواد آجیلی چون گردو، مغز بادام درختی و زمینی، تولید می‌شود و یکی از سوغات مهم خراسان شمالی است.

کد خبر 1754759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha