تدارک بیش از ۱۰۰۰ ویژه‌برنامه رمضانی در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال پیش بینی بیش از هزار برنامه برای ماه مبارک رمضان انجام شده و محور بیشتر این برنامه‌ها، قرآنی هستند.

«سید جواد هاشمی نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی و دستگاه های فرهنگی استان در روزهای مختلف برنامه‌های متفاوتی برگزار می‌شود .

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعزام مبلغ از شهرهای قم، اصفهان و تهران ضمن به این استان، گفت: علاوه بر مبلغین اعزامی، از ظرفیت مبلغین طرح استقرار، طرح هجرت و آزاد نیز به تعداد حدود ۴۰۰ نفر نیز در ماه مبارک رمضان استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های تبلیغی نیز در حال ثبت نام هستند و پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰ مبلغ برای تبیین معارف قرآنی نیز در ماه مبارک رمضان فعالیت خواهند داشت، ادامه داد: دارالقرآن کریم استان نیز محافل جزء خوانی قرآن را برگزار و محافل انس با قرآن و محافل قرآنی نیز در شهرها با هماهنگی دستگاه‌های مختلف در حال برگزاری است.

حجت الاسلام موسوی نیا از برگزاری مسابقات قرآنی به صورت روزانه خبر داد و افزود: در حوزه بانوان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود و هیئت‌های مذهبی نیز نشست‌های تبیینی، برگزاری لیالی قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام را در دستور کار خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد سیاه پوشی شهر در سالروز شهادت امام علی (ع) را در دستور کار دانست و بیان کرد: امسال به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان طرح ملی قرآنی «مسطورا» تحت عنوان «زندگی با آیه‌ها» را داریم و در این راستا مسابقاتی علاوه بر برگزاری محافل انس با قرآن و محافل حفظ این فرازهای قرآنی نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، حوزه‌های علمیه، نیروهای مسلح و ائمه جمعه استان در راستای برگزاری طرح قرآنی «مسطورا» مشارکت لازم را دارند.

حجت الاسلام موسوی نیا گفت: سال گذشته حدود ۷۰۰ محفل قرآنی در ماه ماه رمضان را در دستور کار داشتیم که امسال پیش بینی بیش از هزار برنامه برای ماه مبارک رمضان انجام شده و محور بیشتر این برنامه‌ها، قرآنی هستند.

کد خبر 1754619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha