صفر تا صد فعالیت‌های این کانون مسجدی نذر ظهور امام زمان(عج) است

مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر آبدانان با اشاره به فعالیت‌های این کانون مسجدی در حوزه تربیت، گفت: تاسیس کتابخانه شهیدمطهری با ۳۵هزار جلد کتاب، تربیت حافظان قرآن، و راه‌اندازی گروه نمایش و تعزیه از اقدامات تربیت‌محور برای بچه‌های مسجد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، سلمان نژاد، مدیر کانون فرهنگی هنری «الغدیر» در جوار مسجد امام موسی کاظم(ع) (واقع در شهرستان آبدانان استان ایلام) با اشاره به فعالیت های این کانون مسجدی در فضای تربیتی، اظهار کرد: تقریباً از بدو تاسیس این کانون که حدود ۱۴_۱۵سال از آن می‌گذرد به عنوان مسئول کانون فعالیت دارم.

وی با اشاره با اقدامات این کانون بیان کرد: کانون فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی دارد که مهم ترین و شاخص ترین فعالیت کانون از بدو فعالیت، تاسیس کتابخانه «شهید مطهری» است که در حال حاضر این کتابخانه با ۳۵۰۰۰ جلد کتاب یکی از کتابخانه‌های ممتاز کشوری محسوب می‌شود.

سلمان نژاد افزود: یک موسسه قرآنی نیز در کانون راه اندازی کردیم که حدود شش سال است  به صورت رسمی فعالیت می کند و یادگیری حروف الفبای عربی و روخوانی در این موسسه انجام می‌شود و حتی حافظ کل قرآن نیز در موسسه تربیت شده است و افزون بر این حافظ ۲۵جزء، ۲۰جزء، ۵جزء، ۳جزء و ۱جزء هم داریم؛ کلاس‌های قرآنی کانون برای رده سنی پنج تا ۶۵ سال برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر در ادامه بیان کرد: کلاس‌های تربیتی و فرهنگی به صورت هفتگی برای خانواده‌های اعضای کانون تشکیل می‌شود و اگر افراد مشکلاتی دارند و نیازمند مشاوره هستند ما در کانون جلسات مشاوره برای آنها برگزار می کنیم.

صفر تا صد فعالیت‌های این کانون مسجدی نذر ظهور امام زمان(عج) است

صفر تا صد فعالیت‌های این کانون مسجدی نذر ظهور امام زمان(عج) است

وی ادامه داد: همچنین کلاس‌های فرهنگی و هنری برای دانش آموزان مثل طراحی، نقاشی، کار با کاغذ ، معرق کاری و... در اوقات فراغت، تابستان و در طول سال برگزار می‌شود.

سلمان نژاد همچنین از تشکیل گروه‌های سرود در سنین هشت سال به بالا و ۱۵سال به بالا برای پسران و دختران خبر داد و گفت: در طول سال و در برنامه‌های مختلف این عزیزان سرود می‌خوانند و اکنون آخرین برنامه‌ای که خواهیم داشت برای ولادت باسعادت آقا امام زمان(عج) است که در این ایام جشن بزرگی داریم و گروه‌های سرود و سایر دانش آموزانی که در این کانون هستند در آن شرکت خواهند کرد.

وی تشکیل گروه‌های نمایش عروسکی را دیگر اقدام کانون الغدیر برشمرد و بیان کرد: این گروه در مناسبت‌های مختلف اجرای برنامه و برای هر مناسبت داستان مناسب را دارند.

صفر تا صد فعالیت‌های این کانون مسجدی نذر ظهور امام زمان(عج) است

مدیر کانون فرهنگی هنری «الغدیر» با اشاره به فعالیت گروه تعزیه کانون گفت: این گروه در مناسبت‌های دینی پرده خوانی می‌کند و مجموعه شعر و ادب مشکات نیز در کانون راه اندازی شده که در این مجموعه شاعرانی را پرورش دادیم و آنها  اکنون در حال تربیت افراد دیگر در این زمینه هستند.

صفر تا صد فعالیت‌های این کانون مسجدی نذر ظهور امام زمان(عج) است

وی در ادامه به اقدامات خیرخواهانه و کارهای عام المنفعه کانون الغدیر نیز اشاره و بیان کرد: مجموعه دیگری در همین کانون برای کمک به نیازمندان و مستمندان تشکیل شده که بعد از تحقیقاتی که بین دانش آموزان و اعضای کانون در محله و منطقه انجام می‌شود خانواده‌های مستمند شناسایی و به آن‌ها خدماتی همچون کمک‌های مالی، بسته‌های غذایی، کمک درمانی، پوشاک، بسته لوازم التحریر و توزیع کیف و کفش میان دانش آموزان نیازمند ارائه می‌شود.

سلمان نژاد با بیان اینکه یکی از الطاف خداوند است که کانون کاملا مستقل و بدون ارتباط با ارگان ها فعالیت می کند، گفت: اگر با یک ارگان بخواهیم ارتباط برقرار کنیم و به ما کمک کنند  شاید یک روز دیگر آن ارگان نتواند ما را همراهی کند و کارها متوقف شوند لذا همین باعث شد که ما روی پای خود بایستیم.

صفر تا صد فعالیت‌های این کانون مسجدی نذر ظهور امام زمان(عج) است

مدیر کانون الغدیر به اهداف خود از انجام این اقدامات نیز اشاره و بیان کرد: برای ظهور امام زمان(عج) دعا کافی نیست و باید حرکت کرد و ما هم سعی داریم به وظیفه‌ خود عمل کنیم و باری از دوش مردم برداریم تا حرکتی به سمت جامعه مهدوی داشته باشیم و با اجرای این برنامه‌ها برای ظهور آماده سازی کنیم.

وی افزود: ذهن بچه‌ها آماده است برای اینکه تربیت دینی شوند و موضوعات دینی را هضم کنند و در جریان جریانات جدید نظام جهانی قرار گیرند لذا منتظر واقعی به دعا بسنده نمی‌کند بلکه با کار و کوشش و عمل و به صورت هدفمند عمل می‌کند تا برای ظهور زمینه‌سازی کند.

سلمان نژاد با بیان اینکه بدون اغراق کل شهرستان از برنامه‌های کانون بهره می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اعضای فعال کانون ما را حدود  ۳۰نفر تشکیل می‌دهد که هر کدام مسئولیت بخش‌های مختلف را بر عهده دارند و هرکدام زیر مجموعه خودشان را دارا هستند مثلا ما در کتابخانه چهار نیرو داریم که به صورت رسمی فعالیت دارند و آن‌ها را بیمه کردیم و به آنان حقوق پرداخت می‌کنیم و همین کتابخانه بالای شش هزار نفر عضو دارد و  نزدیک یک هزار عضو فعال کانال‌های اجتماعی را نیز داریم؛ چرا که هر بخش کانال مخصوص به خودش را دارد.

وی در ادامه گفت: با قدرت به اقدامات خود ادامه می‌دهیم چراکه هر صبح با این روحیه کار می‌کنیم که شاید آقا بیاید و این اقدامات را ببیند و روز به روز این روحیه ما را برای پیشرفت بیشتر یاری می‌کند. اساسا فعالیت های کانون به نگاه به زمینه سازی ظهور و کاردسازی مهدوی دنبال می شود.

سلمان نژاد در ادامه با گلایه از مسئولین گفت: متاسفانه از کانون‌های مسجدی حمایت مالی لازم صورت نمی‌گیرد و ای کاش مسئولین از مناطق محروم بازدید و مشکلات این مناطق را از نزدیک لمس کنند و برای برطرف کردن این مشکلات چاره‌ه‌ایی بیندیشند.

کد خبر 1750453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha