تعلق خاطر سردار دلها به امام و رهبری ریشه در اعتقادات ناب ایشان داشت

قنبری تواضع و خضوع و در کنار مردم بودن در سختی ها را از ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: تعلق خاطر به امام و رهبری ریشه در اعتقادات سردار دلها داشت.  

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان،­همایش معنوی «نشان ارادت» همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی امروز 18 دی ماه به همت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در تالار وزارت کشور در حال برگزاری است. 

در این همایش، دکتر حشمت الله قنبری با اشاره به اینکه چهار سال از شهادت فرمانده ارشد و عالی جبهه مقاومت سپری شده است، گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود بخش دیگری از زندگی شان را رقم زدند. ایشان تا زنده بودند، یک فرمانده رشید و به معنای واقعی سرباز ولایت بودند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: شهادت سردار شهید سلیمانی انتقام سخت خدا از نظام سلطه و استکبار عالم بود چرا که استکبار جهانی با ترور سردار سلیمانی دچار یک اشتباه محاسباتی شد و فکر می کرد که با حذف ایشان جبهه مقاومت دچار خمودگی می شود و یاد و نام او نیز حذف می شود.

قنبری اظهار کرد: نظام سلطه وقتی تمام قوه عاقله و نظام فکری خود را با همه امکانات و ظرفیت ها برای ترور شهید سلیمانی به کار گرفت، این فکر را نمی کرد که با وجود ارتش قدرتمند با ترور شهید سلیمانی روز به روز منفعل تر خواهد شد و این ترور موجب به رسوایی کشاندن خود آنها خواهد شد.

وی ابراز کرد: شهید سلیمانی در طول سال ها فعالیت خود جبهه مقاومت را منسجم و آسیب ناپذیر کرده بود و می دانست که دنیا به شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی نیاز دارد. دنیا برای او تنگ شده بود و او آن گونه که باید ظهور می کرد، امروز پس از شهادتش ظهور کرده است.

وی با اشاره به اینکه هویت سردار شهید سلیمانی پس از شهادت متفاوت از قبل در ذهن ها ساخته شد، خاطرنشان کرد: ایشان فرمانده ای پیشرو و مطیع امام و رهبری بودند که ریشه در اعتقادات ناب ایشان داشت. این خصیصه ایشان را در میان مردم متفاوت و ممتاز کرده بود.  

وی با اشاره به دیگر ویژگی های شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: تواضع و خضوع، همراه بودن با مردم در بحران های سخت از دیگر ویژگی های سردار دلها بود. از طرفی زیست ایشان منطبق بر مواردی بود که در کلام الهی به آن اشاره شده است.

این کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به اینکه سردار دلها یک نفر و یک سازمان نیست، گفت: راه و روش ایشان یک مکتب است و این ویژگی ها امروز در بسیاری از فرماندهان ما نیز دیده می شود.

وی همچنین گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی کلیدواژه و رمز ورود به همه خوبی ها و زیبایی ها است که در توصیفات و تعاریف نمی گنجد و هر چقدر شاخصه ها و ویژگی های ایشان را بیان کنیم، کم است زیرا که هویت والای ایشان الهی بود و در بین مردم و همه آزادگان به لحاظ اثربخشی به امامزاده واجب التعظیم تبدیل شده بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: سردار دل ها بنده شایسته ای بود و بصیرت ایشان موجب شده بود که خداوند سردار دلها را عزیز عام و خاص کند و یکی از مولفه هایی که موجب شد سردار دلها عزیز خدا شود، بندگی او در برابر خدا بود.

بهره گیری از ظرفیت هنرمندان و اساتید در بازسازی و توسعه عتبات

بنا بر این گزارش، در ادامه این همایش، مجید نامجو، جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با گرامیداشت یاد و نام شهدای کرمان که برای حضور در مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند، گفت: چنین فجایعی توسط داعش ددمنش نشان می دهد که آنها کارشان به جایی رسیده است که حتی به زنان و کودکان نیز رحم نمی کنند و چنین فجایعی را مرتکب می شوند.

وی بیان کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی برای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات برنامه 20 ساله ای با استفاده از ظرفیت مردمی طراحی کرده بودند، به همین دلیل یکی از رویکردهای ما بهره گیری از ظرفیت مردم برای توسعه عتبات عالیات است.

نامجو خاطرنشان کرد: وقتی که به تاریخ نگاه می کنیم، می بینیم که وقتی کار مرمت گنبد امام علی (ع) توسط مهندسان و طلاکاران ایرانی مورد بازسازی قرار می گرفت، مهر نادر شاه در پشت کاشی های قبلی گنبد امام علی (ع) مشاهده می شد. این نشان می دهد که ایرانیان از گذشته تاکنون همواره در توسعه و بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشته اند و در حال حاضر نیز این اقدامات با نمایندگی این ستاد و به همت مردم دنبال می شود.

جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بر لزوم بهره گیری از ظرفیت هنرمندان و اساتید در بازسازی و توسعه عتبات تاکید کرد.

در ادامه این مراسم، در این مراسم تعدادی از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون نیز حضور داشتند و محمد گلریز از خوانندگان کشورمان به اجرای سرود پرداخت.

اشان ذکر است در  پایان مراسم نشان ارادت، جمعی از خیرین و دلدادگان اباعبدالله(ع) مبالغ قابل توجهی برای ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم اهدا کردند و هنرمندان نیز در این مراسم ضمن اظهار ارادت به آستان مقدس ابا عبدالله الحسین(ع) مشارکت خود در ساخت عقیله بنی‌هاشم را اعلام کردند.

کد خبر 1743304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha