حاج‌قاسم مرد میدان علم، عمل، سیاست و معنویت بود/ حس ما می‌توانیم و مقاومت را در منطقه منسجم کرد

آیت الله رئیسی، گفت: حاج قاسم مرد علم، عمل، سیاست، معنویت و دیپلماسی و میدان است که توانست مقاومت را به‌صورت منسجم در منطقه فعال کند؛ به‌نحوی که مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه و در همه‌ منطقه احساس کردند، می‌توانند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت الله رئیسی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، خانواده شهید سلیمانی، مسئولان لشکری و کشوری و جبهه مقاومت در مصلی امام برگزار شد، با اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س)، میلاد امام خمینی(ره) و هم‌چنین سالگرد سردار دل‌ها و شهادت زائران وی در کرمان، گفت: حاج قاسم سلیمانی به حضرت فاطمه(س) ارادت می‌ورزید و نسبت به برگزاری مجالس برای حضرت اهتمام داشت چراکه نام ایشان را گره‌گشا می‌دانست.

رئیس جمهور با اشاره به شاخصه های مکتب فاطمی افزود: اخلاص و عشق به خدا اولین شاخصه مکتب فاطمی بود چرا که ایشان برای دفاع از رسالت رسول و ولایت ولی بسیار مجاهدت کرد.

وی با بیان اینکه ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی در زندگی حضرت فاطمه(س) موج می‌زند، خاطرنشان کرد: زندگی فاطمه زهرا(س) جهاد در راه خداست و او اولین شهیده‌ در سنگر مبارزه با نفاق است، سخنان و سیره‌ ایشان نقاب از چهره‌ نفاق کنار زد و مردم آن‌زمان بیدار شدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) در امتداد مکتب فاطمی قرار دارد، گفت: تفکر، رفتار، سلوک امام پیوند معنویت و سیاست، توجه به مردم و مستضعفان و مظلومان، دفاع از مظلوم، دفاع از فلسطین  قرار دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مکتب امام خامنه‌ای نیز در امتداد این مکتب است و گفتمان رهبری، همان گفتمان امام است، خاطرنشان کرد: ظلم‌ستیزی، نجات امت اسلامی، مقاومت در برابر زورگویی، خواندن مردم به خدا و ارزش‌های الهی و خواستن یک زندگی عادلانه و سالم برای جامعه در نگاه رهبر معظم انقلاب قرار دارد و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد این مکتب قرار دارد.

رئیس جمهور، سردار شهید سلیمانی را پرورش یافته مکتب امام و رهبری عتوان کرد و گفت: این شهید، اخلاص، خداخواهی، عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و دفاع از مظلوم را در این مکتب فراگرفته و خود یک مکتب است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی الگوی جامعه‌ ما، قهرمان ایران اسلامی و جهان اسلام است، تاکید کرد: ایشان، قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست و در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین تمامی تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کرد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: حاج قاسم مرد علم، عمل، سیاست، معنویت و دیپلماسی و میدان است که توانست مقاومت را به‌صورت منسجم در منطقه فعال کند؛ به‌نحوی که مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه و در همه‌ منطقه احساس کردند، می‌توانند. 

وی با تاکید بر ضرورت شناخت ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف شخصیتی حاج قاسم، گفت: خدای متعال به شهید سلیمانی شهادت و پیروزی را توأمان عنایت کرد چراکه هم توانست سرزمین‌های اشغال شده را فتح کند و هم با اراده خدا قلوب مردم کشورهای منطقه را تسخیر کند.

آیت الله رئیسی به تلاش مذبوحانه دشمنان برای از بین بردن جریان مقاومت در منطقه اشاره کرد و افزود: چند سال از شهادت شهید سلیمانی می‌گذرد اما همچنان مقاومت زنده است. مقاومت در گوشت و پوست ملت‌های منطقه جا گرفته و زدودنی نیست. امروز مردم مظلوم و مقتدر فلسطین با کمترین تجهیزات نظامی و با تکیه بر شعار حسبناالله و نعم‌الوکیل رژیم غاصب صهیونیستی را به ستوه آورده است.

وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان، گفت: ما یقین داریم از خون بیش از ۱۰ هزار کودک مظلوم فلسطینی دستِ انتقام الهی بیرون خواهد آمد و به زودی همگان شاهد پایان این رژیم جنایتکار خواهند بود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه معتقدیم طوفان الاقصی ادامه خواهد داشت و پایان طوفان الاقصی پایان رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمنان بزدلانه و شبانه شهید سلیمانی را به شهادت رساندند چراکه داعش دست پرورده آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه ریشه‌کن کرد.

رئیس جمهور خطاب به ملت های منطقه گفت: همه ملت‌های منطقه بدانند امنیت امروز خود را مدیون حاج قاسم سلیمانی و شهدای عالی‌قدر جریان مقاومت هستند.

آیت الله رئیسی در ادامه به حادثه تروریستی کرمان اشاره و تاکید کرد: دشمنان نه تنها از شهید سلیمانی بلکه از مزار مطهر و زائران او هم هراس دارند و ایشان را مورد عداوت و دشمنی قرار می‌دهند.

رئیس جمهور کشورمان خطاب به آمران و عاملان این جنایت تصریح کرد: امروز سیل جمعیتی که به طرف مزار نورانی شهید سلیمانی در حال حرکت بود را با عمل جنایتکارانه مورد حمله قرار دادید اما بدانید هزینه جنایتی که مرتکب شده اید را به گونه ای خواهید داد که از عمل تا سخت پشیمان شوید.

وی تاکید کرد: امروز نیروهای مقاومت در منطقه از هر زمان با انگیزه‌تر و با اندیشه‌تر در میدان حضور دارند چراکه خون شهدای فلسطین موجب بیداری ملت‌های جهان شده و اگر دیروز امام و رهبری، فلسطین را مسئله اول جهان اسلام عنوان کرده بودند، با این شجاعت‌ و شهامت‌ مردم مظلوم و مقتدر غزه امروز مسئله فلسطین به مسئله اول جهان بشریت و همه انسان‌های آزاده تبدیل شده و مردم دنیا با همه وجود از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیانش نفرت دارند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خون شهید سلیمانی و شهدای فلسطین حیاتی ابدی دارد، گفت: خون شهید سلیمانی و شهدای فلسطین به بسیاری از مردم دنیا حیات خواهد بخشید و باور داریم خون مطهر شهدا، نظام ناعادلانه کنونی در جهان را به هم خواهد ریخت و نظم عادلانه نوینی را نوید می‌دهد چراکه این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که نصرت و پیروزی از آنِ ملت فلسطین خواهد بود، رژیم صهیونیستی و حامیانش رو به زوال خواهند رفت و تمدن نوین اسلامی در جهان جلوه‌گر خواهد شد.

کد خبر 1742517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha