شور و حال فاطمی در دیار کردنشینان/اینجا همه به عشق مادر خدمت می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) شور و حال فاطمی در گوشه گوشه دیار کردستان به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، این روزها هیات‌ها، حسینیه و مساجد کردستان در سالروز شهادت مادر سادات حضرت فاطمه زهرا(س) حال و هوایی دیگری دارند.

نوجوانان و جوانان از شام شهادت تا روز شهادت مشغول عزاداری و خدمت رسانی به عزاداران فاطمی  هستند.

گوشه گوشه این استان نشان از نوجوانان و جوانانی است که به عشق مادر سادات، خادم عزاداران فاطمی شده و در سوگ بزرگ بانوی دوعالم سوگواری می کنند.

۲۲۰ هیات مذهبی در ایام فاطمیه فعالیت دارند

مظفر آیینی رییس شورای هیات‌های مذهبی استان کردستان  با اشاره به اینکه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تعداد ۲۲۰ هیات مذهبی در سطح استان به عزاداری و سوگواری پرداختند از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان خبر داد و افزود: تعداد ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان نیز ۷۰  مورد بود که به عزاداران فاطمی خدمت‌رسانی کردند.

شور و حال فاطمی در دیار کردنشینان/اینجا همه به عشق مادر خدمت می‌کنند

وی برگزاری مراسم دسته‌روی و اجتماع بزرگ فاطمیون در شهرهای قروه، سریش آباد، دلبران، بیجار، یاسوکند، پیرتاج را از برنامه‌های این ایام برشمرد.

آیینی بیان کرد: در ایام فاطمیه نزدیک به ۵۰۰ برنامه در نقاط شهری و روستایی استان کردستان برگزار شده است.

رییس شورای هیات‌های مذهبی استان کردستان همچنین از خاکسپاری شهدا خبر داد و اعلام کرد: برنامه‌های سالروز شهادت حضرت زهرا تا روز دوشنبه همراه با خاک سپاری شهدای گمنام ادامه دارد.

روضه‌های خانگی در این ایام برپاست 

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرهای مختلف استان کردستان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شور و حال فاطمی در دیار کردنشینان/اینجا همه به عشق مادر خدمت می‌کنند

وی از برپایی روضه‌های خانگی توسط بانوان هیاتی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این تجمع بزرگ فاطمیون در شهرهای قروه، بیجار و کامیاران برگزار شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه با حضور روحانیون در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا نیز از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه در استان کردستان بود.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا پخت و توزیع نذری را نیز از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه در استان برشمرد.

کد خبر 1739395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha