امامان محلات در تحول معنوی جامعه و تمدن‌سازی نقش دارند

رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: اگر ایده‌هایی که در نمایشگاه جامعه‌پرداز مطرح شده در محله‌ها و با محوریت امامان جماعت مساجد پیاده شود، اثرات و برکات بسیاری در تحول معنوی جامعه و حرکت به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، دکتر محمدحسین رجبی دوانی، رییس بنیاد ایران شناسی از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در مسجد مقدس جمکران بازدید کرد.

بنابر این گزارش، رئیس بنیاد ایران شناسی ضمن تشکر از دست اندرکاران، طراحان و کسانی که در برپایی این نمایشگاه نقش داشته اند، ابراز کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز به یکی از مسائل مهم جامعه ما و کل جهان اسلام جامه عمل پوشانده است. این در حقیقت همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب و پیش از ایشان حضرت امام خمینی(ره) بر آن تأکید داشتند؛ این بزرگواران بارها به مسئله مساجد و نقش آن در سعادت و پیشرفت مادی و معنوی جامعه و تمدن سازی پرداخته‌اند.

این استاد برجسته تاریخ اسلام ادامه داد: در این نمایشگاه تلاش شده تا بر اساس استنادات علمی و پژوهشی، نمایشگاهی را از نقش مسجد و توان مسجد در جامعه سازی متناسب با آنچه نیاز انقلاب اسلامی است، ارائه دهد. وی تصریح کرد: مرحله بعد از انقلاب اسلامی که ساخت جامعه اسلامی است و اینکه مسجد در این عرصه چه نقشی می تواند ایفا کند و چه نقش مؤثری می تواند داشته باشد، از جمله موضوعاتی است که این نمایشگاه ارزشمند به آن پرداخته است؛ هر بیننده ای که نمایشگاه را می بیند می تواند متوجه این نقش و جایگاه تأثیرگذار آن شود.

رجبی دوانی خاطرنشان کرد: اگر چنین ایده هایی که در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز مطرح شده در محلات ما با محوریت امامان جماعت مساجد شکل بگیرد و این ایده ها پیاده شود اثرات و برکات زیادی در تحول معنوی جامعه و حرکت به سوی ایجاد تمدن نوین اسلامی را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان از همه کسانی که دغدغه ارزش‌های دینی و اسلامی دارند و دلسوز پیشرفت اسلامی هستند، دعوت کرد تا از این نمایشگاه که با همت بنیاد هدایت در مسجد مقدس جمکران برپا شده، بازدید به عمل آورند.

کد خبر 1738341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha