ترویج سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) یکی از اهداف راه اندازی کانون های تخصصی خواهران است

حجت الاسلام حجت پناه گفت: ترویج سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) یکی از اهداف راه اندازی کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام محمدابراهیم حجت پناه در اولین همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: ترویج سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) یکی از اهداف راه اندازی کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران است.
مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با فعالیت کانون های تخصصی خواهران، اندیشه و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) را در بین جامعه مخاطب خود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منتشر می کنیم.  
وی با اشاره به مفاهیم آیه ۱۴۹ از سوره مبارکه آل‌عمران افزود: خداوند متعال خطاب به اهل ایمان می فرماید، که «اگر پیروی کافران کنید شما را (از دین اسلام) باز به کفر بر می‌گردانند» و به‌جز آموزه‌های پیامبران الهی، در طول تاریخ هیچ تفکری در جایگاه تبیین امور و احقاق حقوق زنان روسفید نیست و در بسیاری از تفکرات زن را به عنوان یک شخصیت حقیقی و حقوقی حساب نکرده‌اند 
وی افزود: اسلام در مسئله زن از کامل‌ترین شخصیت بانو رونمایی کرد که به تعبیر امام خمینی (ره)، زهرا (س) اگر مرد بودند پیامبر خدا می‌شدند.  
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اسلام آمد و این نقش و ارزش را برای زن قائل شد و الگوی تمام‌عیار آن یعنی حضرت زهرا (س) را نشان ما داد و امروز کفار در تلاشند و کمر همت بسته‌اند تا به تعبیر آیه یاد شده ما را به زمان گذشته برگردانند. ائمه معصومین(ع) به شهادت رسیدند تا زن در جایگاه اصلی خود باقی بماند و از جاهلیت نجات یابیم، اما مستکبران امروز دست به دست هم داده‌اند تا ما را باز به دوران جاهلیت برگردانند.
وی افزود: در یک مقطع تاریخ سراغ داریم که جاهلان نوزادان دختر خود را زنده به گور می‌کردند، امروز در کشور ما سالانه یک میلیون کودک سقط می‌شود و حال ما انتظار داریم مشکل اقتصادی و فرهنگی نداشته باشیم و برکت از کشور نرود؟ که این جای تفکر دارد.
حجت‌الاسلام حجت ‌پناه در خصوص اهداف گرد هم آمدن بانوان فعال کانون‌های مساجد در این همایش آموزشی، افزود: ما بنا نیست کار و پروژه جدیدی انجام دهیم، زیرا هر چه می‌خواهیم داریم، ما اینجا جمع شده‌ایم تا در این جایگاهی که حضرت زهرا (س) ما را رسانده‌اند ثابت‌قدم شویم و عقب نمانیم.
وی تأکید کرد: ما باید بدانیم که اسلام برای ما چه آورده و جایگاه حضرت زهرا (س) کجاست تا از این اسلام و این جایگاه حراست کنیم که اگر مراقبت نکنیم ما را به عصر جاهلیت باز خواهند گرداند. ما اینجا هستیم تا بار دیگر در خصوص حضرت زهرا (س) مطالعه کنیم و محکم پای کار باشیم و اندیشه و سیره حضرت را در بین جامعه مخاطب خود در کانون‌های مساجد منتشر کنیم که خوشبختانه این جمع از مدیران کانون‌های مساجد فعال و کنش‌گر هستند و سابقه فعالیت قوی و اثرگذار دارند، به‌ ویژه اینکه این مدیران در واقع خودشان بانوان عامل نیز هستند و امید که از این تلاش‌ها خروجی لازم گرفته شود.
کد خبر 1736351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha