رونق دوباره مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) با تلاش‌های امام روستا

حجت‌الاسلام نیکوصفت طی سه سال حضور در روستای معزآباد گورگیر توانسته تا حد زیادی کارکردهای مسجد را احیاء و از این طریق مشکلاتی همچون محرومیت و بیکاری را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد از عوامل رونق روستاها از گذشته تا امروز مساجد بوده اند و علاوه بر ایفای نقش عبادی مذهبی، پایگاه تجمعات مردمی، فعالیت های فرهنگی و هنری بچه های روستا و بسیاری از اقدامات دیگر هستند.

اگرچه مساجد روستایی بعضاً به مرور زمان این کارکرد خود را از دست داده اند اما به همت امامان محله و روستا بسیاری از آنها به سال های نه چندان دور اقتدار و اثرگذاری بازگشته اند همچون مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) در روستای معزآباد گورگیر از توابع شهرستان خرامه در استان فارس.

رونق دوباره مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) با تلاش‌های امام روستا

حجت الاسلام نیکوصفت که سه سالی است امامت روستای معزآباد گورگیر را بر عهده دارد طی این مدت و با فعالیت های مختلف توانسته دوباره به مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) رونق ببخشد و تعداد نمازگزاران را افزایش دارد.

وی درباره فعالیت هایی که توانسته روستائیان را جذب مسجد کند، بیان کرد: در ابتدای حضورم در این مسجد استقبالی از فعالیت ها و برنامه حتی اقامه جماعت نمی شد! به گونه ای فقط پنج نفر در مسجد حضور پیدا می‌کردند اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت و برنامه‌هایی که در مسجد انجام دادیم حالا به طور میانگین ۷۵ نفر در نماز جماعت حاضر می شوند.

نقطه عطف فعالیت های این امام روستا تمرکز بر کودکان و نوجوانان است و برای جذب و همراه کردن آنها برنامه های متنوعی اجرا می کند؛ وی در این باره تصریح کرد: نوجوانان و جوانان هیئت ویژه خود را در مسجد دارند. مداحی می کنند، مسئولیت می گیرند و در برنامه های ورزشی نظیر فوتبال شرکت می کنند.

رونق دوباره مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) با تلاش‌های امام روستا

وی برای همراه کردن بچه های روستا برایشان برنامه های متنوع اعم از جشن و شادی و مسابقه تا همکاری در جمع آوری زباله از سطح روستا ونقش آفرینی اجتماعی، تدارک می بیند؛ ایده ای که به خوبی توانسته کودکان و نوجوانان را جذب کند.

رونق دوباره مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) با تلاش‌های امام روستا

وی برای تبدیل مسجد به پایگاه قرآن هم تلاش دارد و دوره های آموزش تجوید، روخوانی و روان خوانی همراه با مسابقات و ایجاد فضای انگیزشی را در مسجد برگزار می کند، وی به منظور جا انداختن مسئله حجاب برای دختران روستا، مسابقه کتابخوانی برای آنها برگزار می کند در ایجاد فضای پویا و انگیزشی آنها را با ابعاد مختلف حجاب آشنا کند.

رونق دوباره مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) با تلاش‌های امام روستا

رونق دوباره مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) با تلاش‌های امام روستا

رسیدگی به محرومان روستا هم از اولویت های کاری این امام روستا است؛ وی با کمک خیران و نیز سپاه ناحیه خرامه کمک هایی برای نیازمندان تدارک داده شده است. یکی از این کمک ها تهیه نان محلی برای خانواده های نیازمند است. با توجه به اینکه در این روستا نانوایی وجود ندارد مبالغ توسط خیران به افرادی که نان محلی پخت می کنند پرداخت و نان به خانواده های نیازمند تحویل داده می شود.

از دیگر اقدامات این امام محله در حمایت از محرومان و نیازمندان روستا، عیادت از بیماران و تأمین هزینه درمان و داروی آنها با کمک خیرین است که برکات بسیار داشته و از بار تأمین هزینه های درمانی خانواده های نیازمند کم کرده است.

با توجه به آنکه مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها یکی از معضلات اجتماعی به شمار می رود، حجت الاسلام نیکوصفت تلاش دارد با فرصت سازی برای اشتغال جوانان تا حد ممکن از این معضل در روستای ۷۰۰ نفره معزآباد گورگیر جلوگیری و آن را برطرف کند. برای این منظور از طریق رایزنی با بنیاد برکت ۱۵ سهمیه وام به جوانان این روستا اختصاص داده شده و افراد به این بنیاد جهت اخذ وام اشتغال به بنیاد معرفی شدند و وام خود را دریافت کرده اند.

کد خبر 1736152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha