طلبه‌ای که مسجد را مرکز صلح و آشتی روستائیان کرده‌است

حجت الاسلام منصور مردان‌زاده، مسجد سیدالساجدین(ع) را محور اتفاقات مبارک در روستای قوزلو قرار داده است، حمایت از محرومان، تلاش برای اشتغال جوانان روستا و ایجاد صلح و آشتی بین اهالی به ویژه خانواده‌های در آستانه فروپاشی از جمله فعالیت‌های این امام محله است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان ، تجربه اجتماعی ما نشان داده ائمه جماعات و روحانیون در سنگر مسجد و هنگام عهده گرفتن مسئولیت های فرهنگی اتفاقات مبارکی را رقم زده اند که بعضا در جایی جز مسجد باید چندین دستگاه و نهاد برای انجام آنها به میدان می آید! نظیر کاری که حجت الاسلام منصور مردان‌زاده، امام روستای قوزلو (از توابع شهرستان گرمی استان اردبیل) انجام می دهد.

طلبه‌ای که مسجد را مرکز صلح و آشتی روستائیان کرده‌است

این امام روستا متولد سال ۱۳۶۶ و دارای مدرک سطح ۲ حوزه علمیه است و مسجد سیدالساجدین(ع) روستای قوزلو است. این طلبه پرتلاش نیز اهل میاندوآب است و  ۱۴سال سابقه تبلیغ دارد حدود شش سال سابقه کارهای اجرایی، دانشجویی و جهادی داشته و اکنون سه سال است که در اردبیل به عنوان امام روستا فعالیت می کند.

رونق مسجد و آشتی مردم با خانه خدا

این امام محله در بدو ورود به این روستا با مشکلاتی نظیر دوری اهالی از مسجد و شبهات فراوان مواجه شد و برای حل آن تبلیغ در فضای مجازی را پیش گرفته و همچنین به کارهای میدانی و ارتباط بیشتر با جوانان به صورت اردو و فعالیت‌های ورزشی می‌پردازد تا راهی برای ورود در جمع اهالی و رفع شبهات آنان بیابد.

یکی از کارهای دائمی این امام روستا سرکشی و عیادت از نمازگزاران بیمار و گرفتار مسجد است که سعی می کند هر هفته به آن‌ها سر بزند و جویای احوال آنان شود. وی برای نوجوانان و جوانان روستا نیز در مسجد مسابقات و برنامه‌های ورزشی برگزار می‌کند تا از این طریق پای آنان را به مسجد باز و آنان را با خانه خدا مانوس کند.

طلبه‌ای که مسجد را مرکز صلح و آشتی روستائیان کرده‌است

میزبانی مجمع خیرین حضرت زهرا(س) از نیازمندان

حاج آقا مردان زاده در موضوع رسیدگی به فقرا و دستگیری از نیازمندان هم فعال است و در مجمع خیرین حضرت زهرا(س) به نیازمندان روستا کمک می‌کند، به این شیوه که برای بی‌بضاعت‌های روستا در طول سال بسته معیشتی تهیه و با همکاری جوانان مسجدی به دست نیازمندان واقعی می‌رساند.

این طلبه دغدغه‌مند در سطح شهرستان هم فعالیت می‌کند و گاهی در دانشکده پرستاری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی حاضر می‌شود و با هیئت‌های مذهبی هم در سطح شهرستان و روستا کارهایی مانند برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی را به صورت مشترک انجام می دهد.

طلبه‌ای که مسجد را مرکز صلح و آشتی روستائیان کرده‌است

حضور در پاسگاه های مرزی با همراهی جوانان مسجد

همچنین، به علت قرار گرفتن منطقه تبلیغی او در نقطه صفر مرزی و برای قدردانی از زحمات مرزبانان بازدید از پاسگاه‌ها به اتفاق جوانان مسجدی را نیز در هفته نیروی انتظامی در دستور کار قرار داد.

وی فقر و بیکاری را دو مشکل جدی روستا می‌داند و می‌گوید: به عنوان یک طلبه تمام تلاش من جذب جوانان به مسجد و هدایت آن‌ها به سمت یک زندگی خوب است، اما به علت بیکاری جوانان برای امرار معاش و کسب روزی حلال به شهرستان و یا به تهران مهاجرت می‌کنند که قرار بود یک صندوق تعاونی کارآفرینی برای اشتغالزایی ایجاد کنیم البته برای به سرانجام رساندن کار به حمایت های دولتی نیاز داریم.

طلبه‌ای که مسجد را مرکز صلح و آشتی روستائیان کرده‌است

از مشاوره تا تلاش برای ایجاد صلح و آشتی

یکی دیگر از فعالیت‌های حجت الاسلام مردان زاده در زمینه مشاوره به خانواده‌ها است بدین گونه که به زوج‌های جوان مشاوره می دهد و همچنین به جوانان درگیر اعتیاد کمک می کند تا استعمال مواد مخدر را ترک کنند او برای رسیدن به جامعه آرمانی بی امان در تلاش است و در این زمینه با جوانان و نوجوانان به طرق مختلف ارتباط می گیرد تا آن‌ها را در مسجد نگاه دارد.

از جمله کارهای خوبی که حجت الاسلام مردان زاده انجام داده که خاطره خوش آن در ذهن خودش ماندگار شده ایجاد صلح بین دو خانواده بوده و یا اینکه بارها شده با مشاوره‌ای که به زوجین جوان داده مانع از طلاق و فروپاشی زندگی آنان شده است.

خلاصه کلام اینکه این طلبه فعال همه همتش را به کار گرفته تا به عنوان امام جماعت روستا بتواند مشکلات مردم را برطرف و جوانان را جذب مسجد کند تا مشکل اشتغال آنان برطرف شود.

کد خبر 1735588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha