۴۵۰۰ هزارمتر مربع به فضای آموزشی بیرجند اضافه شد

رخسارپور با اشاره به افتتاح ۴۲ کلاس درس در شهرستان بیرجند گفت: با بهره برداری از این فضاها، چهار هزار و ۵۵۵ مترمربع به فضای آموزشی بیرجند افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حامد رخسارپور امروز (۲۴ آبان) در آیین شروع عملیات اجرایی پنج مدرسه ۴۲ کلاسه در بیرجند اظهار کرد: خیرین برای احداث پنج مدرسه در مناطق کم برخوردار همت کردند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به سرانه پایین آموزشی در بیرجند، افزود: ۴۹ مدرسه دو شیفت در بیرجند داریم که با توجه به پیشینیه فرهنگی، اخلاق و ادب مردم این منطقه، این سرانه آموزشی در شان ما نیست. 

رخسارپور با بیان اینکه سال گذشته توافق احداث ۴۲ کلاس درس را با خیرین و بنیاد علوی داشتیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا مهرماه سال آینده آماده افتتاح شود، تصریح کرد: با افتتاح این ۴۲ کلاس درس، چهار هزار و ۵۵۵ مترمربع به فضای آموزشی بیرجند افزوده خواهد شد. 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تکمیل پروژه های نیمه تمام و عدالت آموزشی را از اولویت های این نهاد عنوان کرد و گفت: سرانه آموزشی شهر بیرجند ۴.۵ متر مربع و پایین ترین سرانه نرم کشوری است، که باید به این مهم توجه کرد. 


وی ضمن تاکید بر احداث مجتمع های آموزشی با معماری اسلامی ایرانی، اضافه کرد: سومین مدرسه نوین اسلامی ایرانی را بعد از دارالفنون داریم. 

رخسارپور با بیان اینکه در قرآن کریم به انفاق جان و مال در کنار هم اشاره شده است، افزود: امیدواریم با همت خیرین و مدیران دلسوز، آموزش و پرورش بدون دغدغه فضای آموزشی به تربیت نسل آینده بپردازند.

کد خبر 1733637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha