ماجرای صمیمیت بچه‌های مسجد وردنجان با یار مهربان

کانون فرهنگی هنری «فاطمة‌الزهرا(س)» در جوار مسجد جامع شهر وردنجان از کانون‌های فعال چهارمحال و بختیاری است و با ایده‌ها و ابتکارات نو در حوزه کتاب و کتابخوانی وانسته بچه‌های مسجد را کتاب‌خوان حرفه‌ای و دوست صمیمیِ یار مهربان کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «حضرت فاطمه الزهرا (س)» در سال۱۳۸۶ در مسجد جامع شهر وردنجان استان چهارمحال و بختیاری تاسیس شد. این کانون که یکی از کانون های مساجد فعال استان است با فعالیت های تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی، فضای مجازی و کارآفرینی توانسته پاتوق فرهنگی بچه های مسجد شود.

«سید حامد موسوی وردنجانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) مسجد جامع شهروردنجان در حوزه کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: یکی از طرح های کانون در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرای طرح «شنبه های با کتاب» است، در قالب این طرح کتاب های متنوع فرهنگی و مذهبی به مخاطبان معرفی و در مورد موضوعات کتاب در مسجد بحث و بررسی می شود.

ماجرای صمیمیت بچه‌های مسجد وردنجان با یار مهربان

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع شهر وردنجان بیان کرد: راه اندازی پویش های کتابخوانی در مناسبت ها، مسابقات کتابخوانی با همکاری آستان قدس رضوی، اجرای برنامه های قصه گویی از کتاب های مختلف، برپایی نمایشگاه های کتاب متعدد در مسجد، تجلیل از کتابداران و تقدیر از تلاش های مستمر آنها در ترویج کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی از دیگر برنامه های کانون در حوزه کتابخوانی است.

ماجرای صمیمیت بچه‌های مسجد وردنجان با یار مهربان

 وی ادامه داد: همچنین کانون با کتابخانه علامه طباطبایی(ره)، از کتابخانه های مرکزی شهر در اجرای برنامه های مختلف همکاری و تعامل دارد و با توجه به اینکه از کانون های فعال در حوزه شعرخوانی است، با شعرای استان ارتباط مستمر دارد و بنا است در آینده اشعار شاعران را جمع آوری و منتشر کنیم.

ماجرای صمیمیت بچه‌های مسجد وردنجان با یار مهربان

وی  از چاپ کتاب های مختلف به همت کانون فاطمه الزهرا(س) خبر داد و گفت: کتاب «تاریخ شهر وردنجان» و «تاریخ شفاهی مساجد استان» هم از کتاب های منتشر شده توسط کانون است.

موسوی وردنجانی در ادامه برگزاری مسابقه نقاشی «طلایه داران مهربانی» به منظور تجلیل از کادر درمان را از دیگر برنامه های کانون نام برد و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، آموزش رایانه، برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی  هم از فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) در مسجد جامع شهر وردنجان است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) مسجد جامع شهر وردنجان با اشاره به فعالیت گروه نمایش کانون تأکید کرد: نمایش های زیبا و فاخر توسط گروه نمایش «قتیل العبرات» در مناسبت های مختلف اجرا می شود و فعالان کانون در بحث تولید فیلم نیز فعالیت دارند.

ماجرای صمیمیت بچه‌های مسجد وردنجان با یار مهربان

وی اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» را از برنامه های کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) برشمرد و افزود: در قالب این طرح از بیش از ۳۰۰ نفر اعم از خانواده های شهدا، ایثارگران، فعالان فرهنگی، بازاریان، نخبگان علمی، اصناف و جوانان تاثیرگذار تقدیر به عمل آمده است.

موسوی وردنجانی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن به ویژه علیه نسل جوان، ابراز کرد: به همین منظور سلسله نشست های بصیرت افزایی و آموزش مقابله با آسیب های فضای مجازی به همت کانون برگزار شد و کلاس های آموزشی تقویتی تحصیلی، آموزش قرآن و احکام و نیز سواد رسانه ای، برپایی اردو ویژه اعضای کانون در مناسبت های مختلف، برپایی نمایشگاه «خانواده، عفاف و حجاب»، از دیگر فعالیت هایی است که به همت کانون انجام می شود.

ماجرای صمیمیت بچه‌های مسجد وردنجان با یار مهربان

 وی یکی دیگر از فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) در مسجد جامع شهر وردنجان به منظور جذب  نوجوانان به برنامه ها و جلسات مذهبی را راه‌اندازی طرح «فعالیت های مذهبی» معرفی و اضافه کرد: به شرکت کنندگان این طرح که در قالب هیئت در مسجد، مباحث قرآنی و مداحی آموزش داده می شود.

بنابراین گزارش، کارآفرینی و ایجاد فرصت شغلی برای اهالی این منطقه را می توان از دیگر برنامه های کانون فاطمه الزهرا(س) دانست، به گفته مدیر این کانون مسجدی با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موجود این منطقه در پرورش مرغ و طیور و نیز پرورش گلخانه و گل های تزیینی ورود و تلاش شده برای اشتغال آفرینی جوانان برنامه ریزی و از این طریق برای تعدادی کسب و کار فراهم شود.

ماجرای صمیمیت بچه‌های مسجد وردنجان با یار مهربان

موسوی وردنجانی ادامه داد: همچنین با ارائه آموزش های لازم به نوجوانان و جوانان و با امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی و نیز بنیاد برکت، وام های اشتغال آفرینی هم برای کارآفرینان فراهم کردیم و از این طریق از کارآفرینان هم حمایت های لازم انجام شد. ضمن اینکه در محور مشاغل خانگی نیز برای بسیاری از بانوان فرصت اشتغال فراهم شد، تا آنها بتوانند محصولاتشان را در بازار عرضه کنند.

ماجرای صمیمیت بچه‌های مسجد وردنجان با یار مهربان

ابتکار دیگر کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) در بحث اشتغال و کارآفرینی مربوط به جمع‌آوری لامپ‌های حباب دارِ سوخته است، مدیر کانون فاطمه الزهرا(س) در این باره گفت: پس از اعمال تغییرات لامپ های حباب دار سوخته را به فروش می‌ رسانیم و درآمد حاصل از آن صرف امورات کانون می شود، همچنین کانون با جمع‌آوری وسایل غیرضروری، از آنها در جاهایی که لازم است، استفاده می کند و از این طریق ضمن استفاده بهینه از وسایل و لوازم کارکرده درآمدزایی نیز برای کانون داشته ایم.

وی تولید صنایع دستی را از دیگر فعالیت های این کانون فعال مسجدی معرفی و خاطرنشان کرد: بازارچه های فروش این محصولات نیز در مسجد برپا و محصولات اعضای کانون در حوزه صنایع دستی عرضه می شود و از این فروش سهمی نیز به کانون می رسد.

کد خبر 1733366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha