اتفاقات مبارکی که هیئت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

هیئت بیت النبی(ص) از هیئت‌های مذهبی فعال استان قم است که با بهره گیری از ظرفیت نوجوانان در عرصه کادرسازی ورود کرده است؛ یکی از ابتکارات این هیئت اجرای طرح «نذری خانه علی(ع)» است که به منظور کمک رسانی به اقشار محروم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، هیئت «بیت النبی(ص)» از سال ۱۳۷۹ در استان قم، خیابان جواد الائمه(ع) و در حسینیه بیت النبی(ص) فعالیت خود را آغاز کرد، رویکرد این هیئت بهره گیری از ظرفیت نوجوانان در فعالیت ها و برنامه ها برای کادر سازی برای آینده کشور است. یکی از ابتکارات هیئت اجرای طرح «نذری خانه علی(ع)» با هدف کمک به نیازمندان و همچنین فعال شدن خانواده‌ها در حوزه انفاق و نیز فرهنگسازی میان فرزندانشان است.

برپایی «هیئت تراز انقلاب اسلامی» بر مبنای اوامر امام خمینی (ره) و رهبری، افزودن بصیرت و تقویت روح حماسه و دشمن ستیزی در مخاطبان، تعلیم و تربیت در قالب کارهای گروهی، ارتقای سطح معنویت نوجوانان و جوانان از رویکردهای فعالیت هیئت بیت النبی(ص) است.

اتفاقات مبارکی که هیئت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

«مرتضی نبیئی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکرد هیئت بیت النبی(ص) در کادرسازی برای آینده نظام با بهره گیری از ظرفیت نوجوانان گفت: هیئت بیت النبی(ص) در سه محور هیئت مناسبتی، هفتگی و روضه خانگی فعالیت می کند و مجموعه فردوسیان نیز تحت نظر هیئت در زمینه رسانه فعالیت دارد. 

اتفاقات مبارکی که هیئت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

اتفاقات مبارکی که هیئت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

مدیر روابط عمومی هیئت بیت النبی(ص) با اشاره به اینکه یکی از رسالت های هیئت فراهم سازی بستری مناسب برای احیای معارف اهل بیت (ع) است، افزود: در همین راستا مجموعه «فردوسیان» تلاش می کند، برنامه‌ها و سخنرانی های سخنرانان و خطبای هیئت را در قالب نرم افزارتولید و به شکل مجموعه غنی و مجموعه های کوتاه منتشر و به مخاطبان عرضه نماید، که این اقدامات همه توسط نوجوانان و جوانان هیئت صورت می گیرد. از جمله اینکه مباحث تربیتی ارایه شده توسط استاد تراشیون توسط نوجوانان و جوانان گردآوری و عرضه می شود.

اتفاقات مبارکی که هیئت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

وی با اشاره به دیگر فعالیت های مجموعه فردوسیان هیئت بیت النبی(ص) گفت: مجموعه فردوسیان اعضای خود را از گروه سنی ۷ تا ۱۵ سال جذب و پنج سال برنامه تربیتی و آموزشی در محورهای اعتقادی، احکام، رفتاری و رسانه ای(عکاسی،فتوشاپ، فیلم برداری، طراحی سایت، صوتی، اپلیکیشین) برای مخاطبان تدارک می بیند و آنها پس از کسب مهارت های عمومی و تخصصی برای انجام فعالیت های رسانه ای در هیئت به عنوان خادم مشغول به کار می شوند، از طرفی از مجموعه ها و سازمان های مختلف نیز سفارش کار رسانه ای قبول می کنند، که از این طریق برای آنها درآمدزایی نیز حاصل می شود. یکی از تولیدات رسانه ای فاخر گروه رسانه ای هیئت مستند «به وقت کرونا» بود که فعالیت های گروه های جهادی در بحران کرونا را روایت می کرد.

اتفاقات مبارکی که هیئت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

بنابراین گزارش، هیئت تخصصی نوجوانان نیز تحت نظر هیئت بیت النبی(ص) فعالیت دارد و در مناسبت های مختلف اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی می نمایند و فعالیت در مدارس و جذب دانش آموزان به هیئت از رویکردهای فعالیتی نوجوانان این هیئت است. 

نذرخانه علی

هیئت بیت النبی(ص) در کنار فعالیت های رسانه ای و تربیتی در کمک رسانی به اقشار محروم و بی بضاعت نیز فعالیت های گسترده ای دارد، یکی از طرح ها و برنامه های هیئت در این زمینه اجرای طرح «نذرخانه علی» است که در ماه مبارک رمضان و ایام دهه ولایت و امامت اجرا می شود. به گفته مدیر روابط عمومی هیئت بیت النبی(ص) در قالب این طرح و تحت نظر خیریه هیئت در ایام ماه رمضان با مشارکت شش هیئت در استان قم قرارگاهی تشکیل و هر روز براساس منوی طراحی شده افطاری توسط  اعضای هیئت طبخ و میان نیازمندان مدنظر توزیع می گردد و بیش از ۷۰۰ نفر برای خدمت رسانی به محرومان در این طرح مشارکت دارند.

اتفاقات مبارکی که هیئت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

گردشگری سیاحتی

وی یکی دیگر از طرح های هیئت بیت النبی(ص) را اجرای «گردشگری سیاحتی» دانست و ادامه داد: در قالب این اردو اعضای هیئت را به سفرهای علمی، سیاحتی، تفریحی و زیارتی اعزام می کنیم، تا در برنامه های اردویی نیز از مباحث علمی، فرهنگی و تربیتی بهره مند شوند.

اتفاقات مبارکی که هیئت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

بخش «تعلیمو»

مدیر روابط عمومی هیئت بیت النبی(ص) بخش «تعلیمو» را یکی دیگر از محورهای فعالیت هیئت برشمرد و گفت: در این بخش به نوجوانان برنامه های رایانه ای، فنی و حرفه ای و پاورپوینت آموزش داده می شود، تا ضمن استفاده از تخصص و مهارت های آنها در هیئت از دیگر مجموعه ها نیز سفارش کار قبول نمایند.

پروژه طلای کثیف

هیئت بیت النبی(ص) در زمینه تفکیک زباله و بازیافت و کمک به طبیعت نیز فعالیت دارد، به گفته این فعال هیئت بیت النبی(ص) در قالب این طرح که تحت پروژه طلای کثیف اجرا می شود، فرهنگ تفکیک زباله میان فعالین هیئت ترویج می یابد و از این طریق از لحاظ اقتصادی نیز به هیئت کمک صورت می گیرد و بسیاری از اعضای هیئت نیز در این طرح شرکت می کنند.

نبیئی با اشاره به تعامل هیئت بیت النبی(ص) با دیگر هیئت های استان قم، گفت: جلسات مختلف جبهه فرهنگی هیئت با مشارکت دیگر هیئات مذهبی استان برگزار و شرکت کنندگان ضمن استفاده از برنامه های مذهبی، با یکدیگر به تبادل نظر نیز می پردازند.

اتفاقات مبارکی که هیئت بیت‌النبی(ص) با کمک نوجوانان رقم زده است

صندوق «رافت رضوی» نیز یکی از بخش های این هیئت است که تحت نظر خیریه هیئت به نیازمندان وام قرض الحسنه اعطا می کند، تا از این طریق هم گامی در جهت خدمت رسانی به اقشار کم برخوردار برداشته شود.

کد خبر 1730811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha