پیوست حوزه کودک و نوجوان در فعالیت‌های فرهنگی تدوین شود

 معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اهمیت جامعه سازی و  تمدن سازی در عصر کنونی اظهار داشت: ضروری است در تمام فعالیت های فرهنگی پیوست حوزه کودک و نوجوان آن تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان حجت الاسلام و المسلمین حامد اهتمام داشت: از نظر کارشناسان حوزه تربیت، بهترین و مهمترین زمان برای آموزش پذیری، یادگیری و تأثیرگذاری تربیتی در سنین کودکی و نوجوانی است که زمان طلایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در ادبیات دین مبین اسلام نیز به سال های اول زندگی توجه ویژه ای شده است، افزود: بدون شک یکی از مهمترین و موثرترین دوران زندگی آدمی دوران کودکی است. دورانی که در آن شخصیت فرد پایه ریزی شده و شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام اهتمام با تاکید بر اینکه کودکان ضمن رشد، به تدریج رفتار، اندیشه ها، عقاید انسان ها و طبقه ی اجتماعی خود را فرا گرفته و هویت تحصیلی، ملی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی خاص خود را کسب می کنند افزود: اگر بتوانیم برای مقطع کودکی و نوجوانی بسته اقدامی مؤثر با رنگ و بوی دینی به والدین پیشنهاد دهیم از بسیاری از آسیب های اجتماعی و معضلات جامعه پیشیگری کرده ایم و کار در حوزه کودک و نوجوان به تعبیری سرمایه گذاری برای سالم سازی جامعه در آینده است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بر اساس مسائل روانشناسی و روانشناختی، بیشتر اختلالات و آسیب هایی که فرد در طول زندگی با آن مواجه می شود به دوران کودکی بر می گردد و تربیت غیر اصولی باعث اختلال در امور مهم زندگی و تصمیمات و اقدامات ناصحیحی را به دنبال خواهد داشت.

وی یکی از سیاست های معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را توجه به آموزش و تقویت دینی کودکان و نوجوانان بیان کرد و گفت: رویداد جامع و جشن کودک و نوجوان اصفهان و سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان فرصتی بود برای مبلغان تخصصی و استارتاپ های تخصصی کودک و نوجوان و کارشناسان خانواده که با حضور آنها جشنواره رنگ متفاوت تری به خود گرفت.

حجت الاسلام اهتمام افزود: این فعالیت می تواند یک مدل باشد برای تمام فعالیت های فرهنگی دیگر، که هرجا کار فرهنگی قرار است انجام شود، پیوست حوزه کودک و نوجوان آن هم برنامه ریزی شود.

لازم به ذکر است رویداد جامع و جشن کودک و نوجوان اصفهان و سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور ۴ گروه تبلیغی از معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و ۱۰ استارتاپ تخصصی کودک و نوجوان از خانه فناوری های فرهنگی اصفهان وابسته به این دفتر از ۱۸ تا ۲۱ مهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان برگزار شد.

پایان پیام/

کد خبر 1729091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha