دوره تربیت تسهیل گر کتابخوانی نوجوان برگزار می‌شود

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری شهید روحی از برگزاری دوره تربیت تسهیل گر کتابخوانی نوجوان ویژه علاقه مندان و فعالان کتابخوانی و ارتباط با نوجوان و مربیان باشگاه کتابخوانان مشهدی خبر داد.

علی اکبر روحی گل خطمی در گفتگو با شبستان گفت: یکی از ملزومات فعالین حوزه کتاب و مربیان این حوزه آموزش مهارت های ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و همچنین آشنایی با ادبیات و ویژگی‌های عاطفی و هیجانی و شناختی کودکان و نوجوانان است. 

وی افزود: به همین منظور دوره تربیت تسهیل گر کتابخوانی نوجوان ویژه علاقه مندان و فعالان کتابخوانی و ارتباط با نوجوان و مربیان باشگاه کتابخوانان مشهدی توسط این کانون طراحی و در دستور کار قرار گرفت. 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید روحی تصریح کرد: اولین دوره ما "کارگاه مهارت های ارتباط موثر" است که با حضور حجت الاسلام علمداری از مؤلفین کتاب چهره به چهره موسسه امیر بیان برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: کارگاه آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان و آشنایی با مهارت ها و ویژگی های مروج کتابخوانی توسط دکتر بدیع زادگان، دکتری علم اطلاعات شناسی و کتابداری از دانشگاه فردوسی و رئیس اداره کتابخانه های عمومی مشهد اجرا خواهد شد. 

روحی اضافه کرد: جناب آقای حجت رضازاده، کارشناس ارشد مشاوره از دانشگاه فردوسی، رئیس اسبق سازمان دانش آموزی خراسان رضوی نیز در کارگاه آشنایی با ویژگی های عاطفی، هیجانی و شناختی نوجوان و روش های حلقه داری نوجوان در خدمت علاقه مندان خواهند بود. کارگاه شیوه های ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را نیز خودم در خدمت عزیزان خواهم بود. 

وی با بیان اینکه این برنامه از سری برنامه های باشگاه کتابخوانان مشهدی می باشد عنوان کرد: زمان برگزاری این دوره پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ و مکان برگزاری نیز کتابخانه عمومی فردوسی واقع در میدان توحید، سه راه کاشانی خواهد بود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهید روحی افزود: علاقه مندان جهت شرکت در دوره با ارسال عدد ۶ به سامانه ۳۰۰۰۲۱۳۸ می‌توانند ثبت نام کرده و از این کارگاه ها بهره مند شوند.  

وی یادآور شد: تعهد شرکت در دوره برای شهر مشهد و مربیان باشگاه کتابخوانان مشهدی ، تشکیل حلقه و باشگاه کتابخوانی نوجوان در مسجد و در کانون فرهنگی هنری مساجد، مدرسه یا کتابخانه عمومی محله خود و برگزاری جلسات هفتگی خوانش کتاب و روش های مطالعه و کتابخوانی برای حداقل ۱۰ نفر نوجوان پسر یا دختر ۱۰ الی ۱۶ سال خواهد بود. 

پایان پیام/

کد خبر 1728647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha