150 گروه جهادی در خراسان رضوی فعالیت می کنند

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی گفت: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی در قالب 150 گروه جهادی در خراسان‌رضوی در 26 رده سازماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مهدی محمدی، مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی، ظهر امروز(11 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تعداد 150 گروه جهادی 60 گروه متعلق به مشهد و 90 گروه در سطح خراسان‌رضوی فعالیت می کنند.


وی تصریح کرد: دانشجویان بسیجی در عرصه‌های مختلف جهادی مانند بهداشت و درمان، آموزشی، علمی، فرهنگی، عمرانی، محرومیت زدایی و پیگیری مطالبات محرومان فعالیت می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی خراسان‌رضوی در سال جاری 128 روستا را زیر پوشش قرار دادند که در مجموع از سال 85 تا کنون توانسته‌ایم به 380 روستا ارائه خدمات داشته باشیم، خاطر نشان کرد: علاوه بر گروه‌های جهادی در داخل استان قرارگاه یاران خراسانی را تشکیل داده‌ایم که وظیفه کمک به محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به محرومان را در خارج استان را برعهده دارد.


فرمانده قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی دانشجویی در ارتباط با ماموریت قرارگاه یاران خراسانی، افزود: با توجه به حادثه تلخ و ناگوار زلزله شهرستان‌های ورزقان و اهر یک تیم جهادی دانشجویی متشکل از 5 استان مانند تهران، خراسان‌رضوی و قم به منطقه اعزام شد.


مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی تصریح کرد: از روز دوم زلزله آذزبایجان شرقی دانشجویان بسیجی در منطقه حضور داشتند و مناطق تخریب شده را شناسایی کردند.


مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه 70 درصد گروه اعزامی دارای تخصص عمرانی بوده و یا تجربه کافی در زمینه عمرانی را دارند، افزود: بعد از شناسایی منطقه زلزله‌زده، قرارگاه یاران خراسانی با رویکرد فعالیت در عرصه عمرانی در دو مرحله 120 نفر دانشجو بسیجی جهادی خراسان‌رضوی را به منطقه اعزام می شوند.


محمدی با اشاره به اینکه اولین گروه امروز و گروه دوم سه‌شنبه 14 شهریور به مناطق زلزله زده اعزام می شوند، گفت: اعزام یک تریلی خانه‌های پیش ساخته و ارسال یک خاور شامل مایحتاج اولیه و وسایل گرمایشی از جمله اقدامات گروه اعزامی اردوهای جهادی دانشجویی به مناطق زلزله زده است.
 

محمدی با بیان اینکه ازجمله آرمان‌های بسیج دانشجویی سازندگی و کارآمد‌سازی است، بیان داشت: به منظور کار آمد سازی وتقویت آرمان ها ی بسیج به دنبال نیرو های جوان متخصص هستیم.


پایان پیام/

کد خبر 167969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha