کنگره ها نباید منوط به تهیه چند جلد کتاب شود

امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت گرامیداشت نام و یاد شخصیت های بزرگ، گفت: کنگره ها نباید منوط به تهیه چند جلد کتاب شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله استادی، امام جمعه قم، امروز(11شهریور) در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت "فقیه آگاه" با تاکید بر ضرورت گرامیداشت نام و یاد شخصیت های بزرگی همچون آیت الله العظمی گلپایگانی، با اشاره به اینکه انتشار کتاب در زمینه علما و فقها به تلاش محققان نیازمند است، گفت: کارهایی که در حال حاضر انجام می‌شود، در حد تصحیح است و تحقیق به معنای واقعی کمتر صورت پذیرفته است.


آیت الله استادی ابراز داشت: برای مطرح کردن بعد علمی مراجع تقلید باید به مطالبی که مطرح می‌شود، دقت بسیار کرد.


عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام آثار آیت‌الله گلپایگانی در دو جلد خلاصه می‌شود، گفت: برای تدوین یک موسوعه درباره این دو جلد باید حداقل یک سال کار کارشناسی صورت گیرد.


وی با اشاره به لزوم کار کارشناسی گروهی درباره این گونه مسائل، ادامه داد: برای کنگره آیت‌الله گلپایگانی تا به حال کارهای خوبی صورت گرفته و ضروری است که نگاه عمیق‌تری را وارد این عرصه کرد.


آیت الله استادی با اشاره به اهمیت علمی مقالاتی که در این زمینه منتشر می‌شود، اظهار داشت: باید محققان و فضلا آثار آیت‌الله گلپایگانی را مورد تحلیل قرار داده و نکات جدیدی را که در این آثار وجود دارد، برای علاقه‌مندان تبیین کنند.

 

وی اضافه کرد: اگر قرار است تقریرات بزرگانی چون حضرت آیت الله گلپایگانی به چاپ برسد لازم است که این کار با همراه با دقت باشد.


آیت الله استادی با بیان اینکه نباید در کارهای علمی مربوط به بزرگان تعجیل کرد، گفت: در کار های تحقیقی پیرامون بزرگان و به ویژه شخصیت والای حضرت آیت الله گلپایگانی عجله نداشته باشید.


وی افزود: ارزش برنامه شما نباید منوط به تهیه چندین جلد کتاب شود، چرا که برگزاری خود کنگره به بهترین نحو از اهمیت بالایی برخوردار است.


پایان پیام/

کد خبر 167967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha