همکاری 24 دستگاه در برگزاری جشن‌های دهه کرامت

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه 24 دستگاه در برگزاری جشن‌های دهه کرامت همکاری می‌کنند، تصریح کرد: دهه کرامت همان فرصت ترویج اندیشه‌های ناب رضوی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد امروز اظهار کرد: جشن‌های دهه کرامت با همکاری 24 دستگاه اجرایی در سراسر کشور اجرا می شود.


وی با بیان اینکه نقطه آغاز دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س) است، اذعان داشت: این دهه از اول ذی‌القعده شروع می‌شود که ششم ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی (شاهچراغ) در وسط آن است و با میلاد امام رضا (ع) این دهه به اتمام می‌رسد.


مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای ساماندهی حرکت‌های خودجوش مردمی شورای دهه کرامت شکل گرفت تا از ظرفیت جوانان مساجد در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های رضوی استفاده شود و این مأموریت به شورای نظارت بر مساجد محول شد.


دبیر ستاد جشن‌های مردمی رضوی بزرگداشت مناسبت‌ها را بهانه‌ای برای ارزیابی میزان فاصله ما با خاندان اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: در واقع دهه کرامت همان فرصت ترویج اندیشه‌های ناب رضوی است.


مشاور وزیر ارشاد با تأکید بر مغتنم شدن این دهه برای ترویج فرهنگ رضوی تصریح کرد: در واقع دهه کرامت فرصتی برای آشنایی بیشتر با خانواده اهل بیت (ع) است.


بنابر گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی و صفات مشترک این سه بزرگوار طهارت، حکمت و هجرت است، اظهار داشت: در سایه همین هجرت برکات فراوانی نصیب ایرانیان شده است.


حجت الاسلام سلیمانی دهه کرامت را فرصتی ارزشمند و ایام شادی و سرور اهل بیت (ع) و پیروان آنان عنوان و خاطرنشان کرد: در واقع این هجرت مبدا تحولات فرهنگی و اجتماعی است که درس بیداری و پایداری را نیز به ما آموخته است.


پایان پیام/
 

کد خبر 167757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha