اسلام و امام حسین(ع)، جشنواره سینمایی در کربلا

جمال امین الحسنی، کارگردان مشهور عراقی از طرح برگزاری جشنواره سینمایی بین المللی با عنوان«اسلام و امام حسین(ع)» در کربلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جمال امین الحسنی، کارگردان مشهور عراقی اعلام کرد: اسلام عنوان کلی و امام حسین(ع) عنوان ویژه این جشنواره خواهد بود.
وی در گفتگو با سایت خبری«نون» گفت: پس از سقوط نظام صدام حسین هم اکنون زمینه برای انجام فعالیتهای سینمایی به ویژه در زمینه دینی بیشتر فراهم شده است.
وی که 20 سال از کشور عراق دور بوده است و در غربت زندگی می کرده، پس از بازدید از کربلا و شبکه ماهواره ای کربلا گفت: آنچه که امروز مشاهده کردم بسیار مرا خوشحال کرد واز اینکه می بینم عراق در زمینه های سینمایی چقدر پیشرفت کرده است ، خرسندم.
کاگردان مشهور عراقی اظهار داشت: بسیاری از مسلمانان شیعه به مسائل مذهبی به ویژه امام حسین(ع) علاقه دارند و امیدوارم که بر نامه های رادیوی یک ساعت در روز هم که شده به زبان انگلیسی و فرانسوی برنامه های مربوط به امور شرعی و دینی را پخش کنند و گسترش دهند.
وی تصریح کرد: هم اکنون زمان و امکان ساخت فیلم درباره امام حسین(ع) فراهم است و جشنواره سینمایی نیز به این امر اختصاص خواهد داشت.
بنابر گزارش شبکه خبری نون، وی از دولت عراق و موسسه های جامعه مدنی خواست تا آنها را در این امر یاری کنند.
پایان پیام/
 


 

کد خبر 47394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha