برگزاری مسابقات اذان و ابتهال در ملایر

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر، از برگزاری مسابقات اذان و ابتهال در تیرماه سال جاری در شهرستان ملایر خبر داد.<BR>

حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی با بیان اینکه مسابقات اذان و ابتهال در ملایر برگزار می شود، به خبرنگار شبستان گفت: این مسابقات هر ساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در تیر ماه با شروع فصل تابستان برگزار می‌شود.
 

وی با بیان اینکه مسابقات اذان به صورت شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: شرکت برای عموم آزاده بوده و علاقه‌مندان برای ثبت نام همه روزه می‌توانند ساعت هشت صبح به تالار قرآن مراجعه کنند.
 

وی با بیان اینکه برگزیدگان شهرستانی به مرحله استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند، تصریح کرد: این مسابقات در چهار رشته اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی در این شهرستان برگزار می‌شود.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر اظهار داشت: مسابقات اذان و ابتهال در سه رشته دیگر به جز اذان به صورت استانی برگزار می‌شود که برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.
 

حجت الاسلام زین‌العابدینی از برگزاری طرح نشاط معنوی در آستان امامزادگان ملایر همزمان با سراسر کشور خبر داد و ابراز داشت: با توجه به عنایات مقام معظم رهبری که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در این اماکن در دستور کار است.
 

وی افزود: طرح نشاط معنوی نیز همچون سال‌های گذشته در هفت بقعه متبرکه شهرستان برگزار می‌شود که شامل کلاس‌های آموزش روخوانی قر آن، آداب اسلامی، قرائت، تفسیر، مفاهیم، حفظ، احکام، جلسات پرسش و پاسخ، اردوهای سیاحتی و... است.
 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر نهادینه کردن ارزش‌های معنوی و تقویت بنیه‌های اعتقادی و مذهبی جوانان را از مهمترین اهداف این طرح دانست و ابراز داشت: طرح نشاط معنوی از پنجم تیرماه تا پنجم شهریورماه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به آستان مقدس امامزادگان مراجعه کنند.
 

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در این طرح با حضور گسترده جوانان برگزار شد، تصریح کرد: سال گذشته در این طرح بیش از یک هزار و 200 نفر از برنامه‌های طرح نشاط معنوی استفاده کردند.
 

حجت الاسلام زین‌العابدینی برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی، برنامه‌های ولادت حضرت زهرا(س)، ارتحال امام(ره)، برگزاری مراسم روضه رضوان هر هفته در مقبره سیف‌الدوله را از برنامه‌های شاخص انجام شده اوقاف ملایر از ابتدای سال جاری تا کنون برشمرد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 46037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha