دور دوم نشست مسکو آغاز شد

دور دوم نشست مسکو دقایقی پیش در حالی آغاز شد که هنوز غربی ها چارچوبی برای مذاکرات ارایه نداده اند و گمان می رود همین روند موجب شکست مذاکرات شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 با حضور هئیت‌هایی از ایران، 1+5 (آلمان، انگلیس، آمریکا، فرانسه، روسیه و چین) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل "حلقه طلایی" مسکو آغاز شد.
این درحالی است که  یک منبع مرتبط با تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در مسکو گفت که روسیه و چین نسبت به دورهای قبلی مذاکرات راهبرد فعال تری را در پیش گرفته‌اند.

وی صبح امروز (دوشنبه) تاکید کرد که به نظر می‌رسد روسیه و چین تصمیم گرفته اند از نقش پیغام بر آمریکا در مذاکرات فاصله گرفته و فعال تر عمل کنند.

وی تصریح کرد که مثلا درباره روس‌ها به نظر می‌رسد آنها مصمم هستند محتوای مقاله ولادیمیر پوتین حین مبارزات انتخاباتی اخیر در روسیه را که در آن تاکید شده بود غنی سازی حق ایران است، به دستور کار درونی گروه 1+5 تبدیل کنند.

این منبع نتیجه گرفت که این بار فشار زیادی از سوی روسیه و چین روی 1+5 بویژه آمریکا وجود خواهد داشت تا در مذاکرات منطقی رفتار کنند.

علاوه بر این سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات ایران و 1+5 بعدازظهر امروز (دوشنبه) با نیکولای پاتروشف نماینده روسیه دیدار و گفت‌وگو می‌کند. این دیدار به درخواست طرف روسی برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 143105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha