ورزش موجب ارتقای فرهنگی جامعه می شود

استاندار قزوین گفت: توجه به ورزش آثار شگرفی در توسعه، نشاط و سلامت جامعه دارد و موجب ارتقای فرهنگی جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، احمد عجم استاندار قزوین ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: همکاری در عرصه ورزش وظیفه همه است چراکه توجه به ورزش آثار شگرفی در توسعه، نشاط و سلامت جامعه دارد و موجب ارتقای فرهنگی جامعه می شود.
 

وی ادامه داد: اثرات ورزش همه ما را مکلف می کند به موضوع ورزش به عنوان موضوع فرابخشی بپردازیم همچنین در این قسمت لازم است به بخش ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و پیشکسوتان فعال در این حوزه توجه ویژه شود.
 

استاندار قزوین اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه ورزش، گسترش فضاهای فیزیکی است که در سه سفر هیئت دولت به استان، مصوباتی را در این راستا شاهد بودیم که برای تحقق این مصوبات در استان، تعهدات صورت گرفته انجام شده است و ان شاالله وزارت ورزش و جوانان نیز تعهدات خود را عملی خواهد کرد.
 

وی با اشاره به لزوم تقویت بنیه مالی هیئت های ورزشی افزود: انسجام بخشی و تقویت هیئت های ورزشی موضوعی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که در غیر این صورت ورزش استان که در مسیر حرکت جدی است، ممکن است با رکود مواجه شود بنابراین لازم است وزارتخانه بحث تقویت بنیه مالی هیئت ها را به صورت جدی مدنظر داشته باشد.
 

عجم به اهمیت تعامل بین بخشی در دستگاه ها اشاره کرد و گفت: تحقق هدف گذاری دولت در حوزه ورزش و جوانان نیازمند تعامل بین بخشی بین دستگاه ها است و از طرفی نیز استان قزوین دارای 140 هزار نفر دانشجو است که ظرفیت خوبی است که در این حوزه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
 

وی با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق تربیت بدنی استان یادآور شد: استان قزوین دارای دو سهمیه المپیک است که تلاش بسیاری برای اخذ این سهمیه صورت گرفته است و قدم های خوبی نیز در راستای توسعه ورزش استان در زمان مدیریت سابق اداره کل ورزش و جوانان استان برداشته شده است.
 

در ادامه مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به پیشرفت های استان در حوزه ورزش اظهار کرد: در دولت نهم و دهم توجه ویژه ای به بحث ورزش و زیرساخت های این حوزه شده است.
 

اکبر محمودی عنوان کرد: در استان قزوین سرانه فضای ورزشی چهار صدم متر مربع بود و در ابتدای دولت نهم این عدد به 37 صدم مترمربع رسید و در سال جاری نیز سرانه فضای ورزشی در استان 74 صدم متر مربع است که با افتتاح پروژه های آماده بهره برداری در استان این عدد افزایش چشمگیری را خواهد داشت که استادیوم 15 هزار نفره، 15 سالن و دو میدان ورزشی از جمله پروژه های ورزشی در استان هستند.
 

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین در رشته های مختلف ورزشی پیشرفت های چشمگیری داشته است به طوری که 277 تیم از قزوین به مسابقات کشوری راه یافتند و قزوین در سال 90 میزبان 55 مسابقه ورزشی بوده است.
 

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به تأثیر ورزش در ارتقای شاخص های مهم کشور یادآور شد: دو شاخص مهم در کشور وجود دارد شامل جمعیت جوان و امید به زندگی که هر دو شاخص به نوعی با موضوع ورزش در ارتباط هستند به طوری که یکی از عوامل ارتقای شاخص امید به زندگی، ورزش است.
 

وی در پایان یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت ها، امانت الهی برای خدمت به مردم هستند و این دوره مسئولیت باید در طاعت خالق و در خدمت مخلوق سپری شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 128619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha