انس با اندیشه های شهید مطهری یک ضرورت است

استاندار مازندران گفت: برای ترویج مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه، نیازمند تشریح اندیشه ها و آراء بی نظیر استاد شهید مطهری در بین نسل جوان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، امروز(12 اردیبهشت) در همایش بزرگداشت هفته معلم با عنوان «سپاس معلم» در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی ساری با اشاره به تاثیر آموزه های معلمان در دین باوری و پرهیز کاری دانش آموزان عنوان کرد: تعلیم و تربیت در ادیان الهی، بویژه دین اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است.

 

وی با بیا اینکه علامه شهید استاد مرتضی مطهری از طایفه مقدسی است که در سنگر تعلیم و تربیت، به قله های رفیعی دست یافته است، افزود: در نگاه اول به علم که نگاه ترکیبی به معرفت است خداوند معلم اول و پیامبر معلم ثانی است چرا که همیشه نام معلم با تعلیم و آموزش همگام بوده و هرگاه نام معلم را می شنویم، فهم و درک و علم و آگاهی و آموزش در ذهن ما متبلور می شود.

 

استاندار مازندران اظهار کرد: بدون شک روند آگاهی و تکامل علم و دانش در جامعه از قاعده تکریم و نکوداشت جایگاه معلم جدا نیست و همیشه باید نسبت به این موضوع گرانقدر توجه داشته باشیم که معلمان دلسوز جامعه همواره طرق نا متناهی انبیا را به انسانها های فرهیخته نشان می دهند.

 

طاهایی با بیان اینکه قشر معلم تعلیم دهندگان آینده سازان ایران اسلامی هستند، گفت: نخستین و اساسی ‏ترین نشانه معلم نمونه، ایثار و فداکاری است که در خصوص منزلت و جایگاه رفیع معلم در سوره الرحمن مستنداتی وجود دارد که بیانگر یک معلم عاشق و فداکار است.

 

وی با اشاره به اینکه معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است خاطر نشان کرد: به برکت الهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دین شناسی و معارف اسلامی در ایران رواج یافت که این موضوع موجب تحولی عظیم جهت ادامه دادن راه شهید مطهری بوده است.

 

نماینده عالی دولت در استان مازندران، نام گذاری سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم را نشان از اهمیت جایگاه این متفکر عالی قدر در نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: انس با اندیشه های ناب استاد مطهری در واقع بهترین تجلیل و نکوداشت این شهید والامقام محسوب می شود که یکی از ضروریات جامعه امروز است.

 

رییس شورای آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه فکر و اندیشه در اسلام بسیار ارزشمند و متعالی است گفت: عبادت فلسفه خلقت است زیرا عبادتی که خدا می خواهد عبادت مبتنی بر تدبر، تفکر و اندیشه اسلامی است.

 

وی از علامه جوادی آملی به عنوان یک مفسر و مدبر ارزشمند یاد کرد و گفت: هر انسانی باید کتاب مفاتیح الحیات این عالم گرامی را مطالعه کند زیرا این کتاب همانند جلد دوم کتاب مفاتیح الجنان است با این تفاوت که مفاتیح الجنان در خصوص زندگی بعد از مرگ است ولی مفاتیح الحیات در مورد حیات آدمی است که به زودی این کتاب منتشر می شود.

 

طاهایی از مازندران به نام سرزمین علویان یاد کرد و افزود: دختران ما با حفظ حجاب برتر همواره می توانند این ویژگی را برای استان ولایتمدار محفوظ بدارند.
 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 128605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha