ادبیات ضداخلاق شایسته اهالی فرهنگ نیست

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» با انتقاد از برخوردهای غیراخلاقی در فضای سینما، ادبیات هجومی به نهادهای هنری را شایسته اهالی فرهنگ ندانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، منوچهر محمدی گفت: باید با امر به معروف و برخورد قضایی از بروز چنین رفتارهایی در کشور جلوگیری کرد. فارغ از اینکه بروز این ادبیات ناسالم در فضای عمومی به نفع یا ضرر سینماست یا نه باید عرض کنم که اساسا اینگونه فحاشی کردن در قالب ادبیات موجب شرمساری و خجالت است و شایسته و برازنده آدم‌هایی نیست که ادعا می‌کنند در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند و ایرانی و مسلمان هستند.


وی ادامه داد: این ادبیات ناسالم و برخوردهای معترضانه غیر اخلاقی چیزی جز تعصب نیست و ریشه در لجاجت و عصبیت دارد. به این پدیده‌ها باید به شکل یک بیماری نگاه کرد که متأسفانه دامنگیر دیگر حوزه‌ها نیز شده است. عوامل، ریشه‌ها و عوارض این سنخ رفتارها را باید مورد کنکاش و بررسی قرار داد.


تهیه‌کننده «بوسیدن روی ماه» گفت: در حوزه اقتصاد، سیاست، صنعت، سینما و ورزش نیز مشابه این رفتارها را دیده ایم.این رفتارها قابل پیش بینی بود. طبیعی است وقتی که در سطح کلان بزرگان حرمت انقلاب را می شکنند، آدمهای کوچکتر به این راحتی به خود اجازه می‌دهند از هر ادبیاتی در برخوردهای معترضانه‌شان استفاده کنند و از هیچگونه کژی و ناراستی درکلام خود نترسند.


محمدی ادامه داد: متأسفانه نظارتی هم در برخورد با این آسیب فرهنگی وجود ندارد. به گونه ای که مرجعی وجود داشته باشد که با مروجان این سنخ بی‌اخلاقی‌ها و ادبیات ناسالم در فضای فرهنگی برخورد قضایی شود. مرجعی که با امر به معروف در اصلاح این بیماری بکوشد.


تهیه کننده فیلم سینمایی «طلا و مس» افزود: وقتی چنین برخورد قانونی وجود ندارد، طبیعی است که افراد گستاخ رفتار ناصحیح خود را به فضای عمومی جامعه تزریق می کنند. متأسفانه در دوره‌ای به سر می بریم که هر چقدر بی ادب‌تر باشی بیشتر دیده می شوی.


بنا بر گزارش سوره سینما، وی گفت: این گونه رفتارهای ناشایست از کسانی سر می‌زند که به دنبال دیده شدن و مطرح شدن هستند. متأسفانه کسانی در مصدر امور قرار گرفته اند که هیچگونه صلاحیتی ندارند و با رفتارهای اشتباه تنها فضا را پرغبارتر، پرابهام‌تر و ملتهب‌تر می‌کنند.


محمدی ادامه داد: ما در جامعه تهیه‌کنندگان افرادی را داریم که قائل به شاخص‌های فرهنگی ادب و احترام و حفظ حرمت در کلام و منش خود هستند.عمده تهیه‌کنندگان سینمای ایران جز افرادی معدود اینگونه برخوردهای ناصحیح را قبول ندارند و هرگز با رواج ادبیات ناشایست در فضای فرهنگی موافق نیستند و این رفتار را محکوم می‌کنند.امیدوارم که مسئولین چاره عاجلی بر این بیماری فرهنگی بیابند و از گسترش این رفتار در فضای عمومی کشور جلوگیری کنند.

پایان پیام/


 

کد خبر 128578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha