خراسان رضوی در حوزه فعالیت های فرهنگی در رتبه اول قرار دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در حوزه فعالیت ها و شاخصه های فرهنگی در رتبه اول کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی ظهر امروز (12 اردیبهشت) در مراسم نمادین اهدایی کتب شهید مطهری به شهرستان های خراسان رضوی که با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیران و معاونین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: برای تقویت وجه فرهنگی کشور نیازمند آموزش های لازم و فراگیر در همه سطوح مختلف است.


استاندار خراسان رضوی خاطر نشان ساخت: با عنایت و تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خوشبختانه خراسان رضوی در عرصه فعالیت ها و شاخصه های فرهنگی خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری در رتبه اول قرار دارد.

 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که امروز منشا همه مشکلات، آسیب های اجتماعی، نزاع ها، ترور ها، چپاول ها، نابسمانی ها بر اساس کمبود و ضعف فرهنگ در جامعه است، اذعان داشت: ایجاد فرهنگ درمان همه درد ها و معضلات جامعه بشری است.


وی با اشاره به ساخت سرود به مناسبت یکصدمین سفر استانی ریاست جمهور خاطرنشان ساخت: سرود درهم افزایی و تهییج احساسات نقش عمده ای دارد من پیشنهاد میکنم ماهی یکبار سرود ساخته شود.

 

استاندار خراسان رضوی همچنین ساخت سرود برای هر شهرستان را یک اقدام بسیار خوب عنوان کرد و گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به خراسان رضوی و حضور ایشان در هر شهر ستان نیز سرود خاص آن شهرستان آماده تا گوشه ای از هنر این استان را به نمایش داده می شود.


استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم چاپ دوره ای کتابها ی شهید مطهری درهمه کشور فرا گیر شود.


صلاحی در ادامه با گرامیداشت هفته معلم با اشاره به اینکه6 میلیون و 100 هزار نفر جمعیت استان می باشد، افزود: از این تعداد یک میلیون و 100 هزار نفر دانش آموز در 80 هزار معلم در 10 هزارو 500واحد آموزشس در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با بیان اینکه در درجه اول هرمدیر ارشد استانی در گام اول باید یک معلم و دانش آموز خوب باشد که در غیر این صورت مدیر موفق نیست،اذعان داشت: اداره ارشاد نیز از جمله اداراتی است که در زمینه آموزش و پرورش فعالیت می کند.


صلاحی بیان داشت: بهتر است مدیران و مسئولان فرهیخته استان داوطلبانه هر ماه یکبار در مدارس تدریس کنند و خود را معلم بدانند و آثار فاخری از خود برای دانش آموزان برجای بگذارند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 128566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha