پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای بین المللی شدن دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج، از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان خارجی خبر داد.

حجت الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار شبستان در سنندج، اظهار داشت: گفتمان، تقریب و تقویت مبانی وحدت و انسجام مسلمانان از جمله نیازهای کنونی جهان اسلام است.


وی افزود: در همین راستا به منظور رسیدن به راهکارهای عملی برای تقریب بین مذاهب اسلامی و رسیدن به وحدت عملی در جهان اسلام این دانشگاه با محوریت جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده است و هم اکنون بیش از 600 دانشجوی داخلی و خارجی از کشورهای مختلف جهان در سه دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور تصریح کرد: دانشکده فقه و حقوق شامل حقوق عمومی، خصوصی و حقوق جزا با ارائه خدمات آموزشی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دانشکده علوم قرآن و حدیث در رشته تاریخ اسلام و در سه مقطع تحصیلی و دانشکده فلسفه، عرفان ادیان و مذاهب با شعباتی در تهران، سنندج و زاهدان از جمله مراکزی است که زیر نظر دانشگاه مذاهب اسلامی برای تقویت مبانی تقریبی گام برمی دارند.


حجت الاسلام بی آزار شیرازی اظهار داشت: در آینده نزدیک شعبه دانشگاه مذاهب در استان هرمزگان نیز دایر خواهد شد و تمام زمینه های لازم برای بین المللی شدن دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه سنندج نیز فراهم است.


وی خاطر نشان کرد: همچنان که در تهران دانشجویان از کشورهای مختلف اسلامی مشغول به تحصیل هستند، تمام زمینه های لازم برای پذیرش دانشجویان از کشور عراق و دیگرکشورهای اسلامی منطقه در دانشگاه مذاهب شعبه سنندج فراهم است.


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور افزود: برای پذیریش دانشجویان خارجی محدودیتی نداریم و آنان می توانند با ارائه مدارک خویش به این دانشگاه و تأییدیه از وزارت علوم و قبولی در مصاحبه علمی در شعبات این دانشگاه در مناطق مختلف کشور تحصیل نمایند.


پایان پیام/

کد خبر 128499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha