جای خالی شهید مطهری هنوز در جامعه حس می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه خلأ ایجاد شده در جامعه با شهادت مطهری، با گذشت سالها هنوز پر نشده است، گفت: جای شهید مطهری هنوز در جامعه خالی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در دیدار مشترک جمعی از فرهنگیان و فرماندهان سپاه ثارالله که به مناسبت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه انجام شد، گفت: خلأئی که با شهادت شهید مطهری در جامعه به وجود آمد با گذشت سالها پس از شهادت ایشان هنوز پر نشده است.

 

حجت السلام والمسلمین سید یحیی جعفری با بیان اینکه پس از شهید مطهری عالمان زیادی وجود داشته اند اما کسی نتوانسته کار و نقش ایشان را برعهده بگیرد و عمل کند، بیان کرد: شهید مطهری واجد همه خصلت های خوب و پسندیده بود و این ویژگی ها به گونه ای بود که ما هنوز خلأ وجود ایشان را حس می کنیم.


وی با اشاره به اندوه فراوان امام راحل در فقدان شهید مطهری، خاطرنشان کرد: امام در سوگ شهادت فرزند خود نگریست اما در شهادت شهید مطهری در مدرسه فیضیه گریستند.


امام جمعه کرمان با یادآوری اهمیت تعلیم و تربیت و چرایی حفظ حرمت معلم، به انتقال علم توسط معلم به جامعه اشاره کرد و آن را بالاترین ارزش ها خواند و افزود: معلم باید به سلاح اخلاص در عمل و بصیرت و درک صحیح از مسائل آراسته باشد.


وی گفت: معلم موفق کسی است که با توجه به خودسازی و رفع عیوب خویش و ارتقای معرفتش برای تعلیم آماده شود و البته روحانیت هم باید تلاش کند تا جامعه حرمت معلم را نگاه دارد و این امر به صورت یک فرهنگ درآید.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه چنانچه معلمان مهذب شوند، جامعه مهذب می شود، تصریح کرد: تا جامعه مهذب نشود هیچ کاری نتیجه بخش نیست بنابراین معلمی که موفق به خودسازی نشود نمی تواند نقش خوبی در کلاس درس ایفا کند.


وی با تأکید بر ترغیب نسل جوان برای ورود به حوزوه های علمیه، علوم اسلامی را از مسائل مهمی خواند که مردم نباید از آن غفلت بورزند و برای این کار باید اهمیت مسائل معنوی و آینده اسلام برای جوانان تبیین شود.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به بیانات امام خامنه ای در خصوص برخورداری نظام مقدس جمهوری اسلامی از احترام ویژه در دنیا، گفت: علی رغم همه دشمنی هایی که با نظام ما وجود دارد اما دشمنان به متفاوت بودن این نظام با همه نظام های دنیا اذعان دارند که این موضوع بر ضرورت حفظ نظام توسط همه اقشار به ویژه معلمان می افزاید.


وی با اشاره به ناکامی استکبار در ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی، علت این امر را رهبری نظام و حضور مردم در صحنه خواند و افزود: مسئولان اجرایی باید مردم را حفظ کنند.


امام جمعه کرمان با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی سپاه، ریشه همه فضائل و خوبی ها را ایمان و عقیده صحیح خواند و افزود: عقیده صحیح باعث می شود انسان رنجها را تحمل کند اما اگر عقیده سست باشد عمل و اخلاق اصلاح نمی شود.


پایان پیام/

کد خبر 128497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha