وابستگی اقتصادی، وابستگی فرهنگی را به همراه دارد

مشاور استاندار در امور روحانیت و امام جمعه هریس، با بیان اینکه هیچ شغلی نزد خدا محبوب تر از کشاورزی نیست، گفت: وابستگی اقتصادی، وابستگی فرهنگی را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس، در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان هریس با بیان اینکه هیچ شغلی نزد خدا محبوب تر از کشاورزی نیست، گفت: در باب اهمیت کشت و زرع امام علی (ع) می فرمایند که هر کس آب و خاک کافی داشته باشد و فقیر (بیکار) بماند، از رحمت خدا دور شده است.


وی با بیان اینکه جنبش و نهضت توسعه کشاورزی در وضعیت فعلی در راس امور قرار دارد، افزود: کشاورزی که به ‌وسیله آن مواد غذایی جامعه تهیه شود به جهت اهمیتی که دارد یکی از پسندیده‌ترین کارها بوده و آباد کردن زمین که خواسته خداوند متعال است در اسلام مورد توجه قرار گرفته است.


حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه اقتصاد اسلامی توجه زیادی به کشت و زرع و کشاورزی دارد و مبنای قراردادهای کشاورزی آن هم بر این اساس است که موضوع کشاورزی توسعه بیشتری پیدا کند ادامه داد: به همین جهت جامعه را به بهره‌برداری از اراضی ملی و آبادی زمین‌های بایر فراخوانده و پیشوایان دین با عمل خود مردم را به آن هدایت و تشویق می کردند.


امام جمعه هریس با بیان اینکه اراضی بلاتکلیف بایستی شناسایی شوند، افزود: این شناسائی در راستای نهضت عظیم بخش کشاورزی بوده چرا که نیروهایی که در این بخش فعالیت خواهند نمود می توانند کشور را از هرگونه وابستگی نجات دهند.


پایان پیام/
 

کد خبر 128487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha