آمادگی پالایشگاه فجرجم برای فرآورش بیش از125 میلیون مترمکعب گاز در روز

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم گفت: پالایشگاه فجر جم برای فرآورش روزانه بیش از 125 میلیون متر مکعب گاز آماده است.

رحیم  اسلامی، مدیرعامل پالایشگاه فجر جم، پیش از ظهر امروز (12 اردیبهشت)، به خبرنگار شبستان در بوشهر گفت: در پنج ماه پایانی سال گذشته با فرآورش 20 میلیون متر مکعب در روز، در مجموع سه میلیارد مترمکعب گاز طبیعی شیرین سازی و به خطوط انتقال گاز کشور تزریق شد.


وی رکورد فرآورش گاز پالایشگاه فجرجم را 125میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: تعمیرات اساسی پالایشگاه از 20 فروردین آغاز شده و تا قبل از شروع دوره سرما در اواسط مهر امسال به پایان می رسد.


وی گفت: پارسال زمان تعمیرات اساسی در مقایسه با سال پیش از آن 10 درصد کاهش یافت و تلاش می شود امسال نیز رکورد بهتری در این زمینه ثبت شود.

 

وی همچنین رکورد فرآورش گاز پالایشگاه فجر جم را در سال پیش 125میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این پالایشگاه توان دریافت حجم بیشتری از بالادست را دارد و در صورت تامین خوراک از این بخش می تواند تولیدی بیش از رقم اعلام شده داشته باشد.

 

اسلامی همچنین با مهم خواندن خودکفایی در تعمیرات اساسی گفت: از سال های گذشته فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است که همچنان ادامه دارد.

 

به گفته وی، نمایشگاه و محیط های نمایشگاهی، فرصتی مناسب برای معرفی چالش ها در بخش های مختلف صنعت نفت و گاز، شناسایی شرکت های توانمند و تعامل با آنها در جهت رفع چالش ها و موانع است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 128443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha