ایجاد بیش از 54 هزار فرصت شغلی در لرستان

استاندار لرستان ایجاد اشتغال را از مهم تر ین دغدغه های مسوولان این استان دانست و گفت: طی سال گذشته بالغ بر 54 هزار فرصت شغلی در سطح استان لرستان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، دکترحبیب الله دهمرده، استاندار لرستان امروز(12 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: تعهد استان لرستان برای ایجاد اشتغال در سال گذشته حدود 54 هزار فرصت شغلی بوده که کاملا محقق شده است.


وی افزود: براساس اعلام و ارزیابی های سازمان ها و نهادهای رسمی و متولی بخش کار، علاوه بر تامین و ایجاد تعهدات ایجاد فرصت شغلی در استان، اشتغالزایی استان لرستان در سال گذشته 27 درصد نیز از تعهد مشخص شده بیشتر بوده است.


دهمرده با عنوان اینکه مشکل بیکاری لرستان به عنوان یک معضل کهنه دراستان مطرح است، اظهار داشت: براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران که تنها مرجع و سازمان رسمی اعلام کننده نرخ بیکاری در کشور است، نرخ بیکاری لرستان در سال 89 نسبت به سال 88 حدود 2 درصد کاهش داشته است.


استاندار لرستان ایجاد رشد و توسعه در استان و رفع معضل بیکاری را از مهم ترین دغدغه های مسوولان در این استان دانست و خاطرنشان کرد: مسوولان اجرایی استان لرستان از تمامی فرصت ها و ظرفیت های موجود برای هموار کردن مسیر توسعه و پیشرفت استان و رفع کمبودها و ایجاد زیرساخت های لازم برای شتاب بخشی به روند عمران و آبادانی استان استفاده می کنند.

 

دهمرده در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در محقق شدن اهداف توسعه پایدار در استان، از همراهی و همکاری مطلوب رسانه ها با مدیریت اجرایی استان برای رشد و تعالی لرستان تقدیر کرد.


وی بیان کرد: رسانه های لرستان به واقع بازوان توانمندی برای بخش اجرایی استان بوده و هستند و اگر فعالیت های هدفمند و اطلاع رسانی دقیق و موثر رسانه ها نبود، امکان انجام این حجم گسترده از کارها در سطح استان فراهم نمی شد.


دهمرده اذعان داشت: رسانه ها باید ضمن اطلاع رسانی دقیق از خدمات و فعالیت های گسترده نظام و دولت برای رشد و تعالی استان، شرایط و روند اجرا و بهره برداری از طرح های بزرگ و زیربنایی عمرانی را با توجه به اصل زمان و تامین منابع مالی به خوبی تبیین و تشریح کنند.


استاندار لرستان اظهار کرد: امروز در سایه این همدلی و وحدت کلمه ایجاد شده در سطح استان، کار و تلاش خالصانه برای کسب رضای خداوند و خدمت بی منت به مردم برای تامین رفاه و آسایش افراد جامعه به یک فرهنگ حاکم در سطح استان تبدیل شده است.

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 128423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha