درخشش دانشجویان و اساتید پیام نور در مسابقات قرآن کریم

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مرکزی از درخشش 17 نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور استان مرکزی در شانزدهمین دوره مسابقات شفاهی قرآن کریم این دانشگاه خبر داد.

مجید زاهدی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: این مسابقات در سه شاخه اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار شد.


وی با بیان این که در این مسابقات 108 نفر شرکت داشتند، ادامه داد: در این دوره از مسابقات 646 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مرکزی حضور داشتند.


معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مرکزی افزود: از این تعداد 230 نفر در سه رشته قرائت، ترتیل و حفظ و مابقی در بخش کتبی شرکت کردند.


زاهدی هدف از برگزاری این مسابقات را عمومی کردن فضای قرآنی در سطح دانشگاه ها، اشاعه و ترویج فرهنگ حیات بخش و انسان ساز قرآن کریم و روشمند و هماهنگ کردن آموزش رو خوانی و روان خوانی این کتاب آسمانی عنوان کرد.


وی ادامه داد: در بخش خواهران دانشجو در رشته قرائت ترتیل، الهه داود آبادی از محلات، قرائت تحقیق، فاطمه قاری از اراک، حفظ کل، مریم صفرزاده از محلات، حفظ 20 جزء، فاطمه حسن زاده از دلیجان، حفظ 10 جزء، زهرا سادات ساداتی از دلیجان، حفظ پنج جزء، سمیه چهره پور از اراک رتبه های برتر را کسب کردند.


معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مرکزی افزود: در بخش برادران دانشجو در رشته های قرائت ترتیل، محمد شریفی از اراک، قرائت تحقیق، عبدالرحیم محقق از ساوه، حفظ کل، محمد آسنجرانی از اراک، حفظ 20 جزء، سید مهدی امینی از اراک، حفظ پنج جز، رضا علیخانی از اراک موفق به کسب رتبه های برتر شدند.


زاهدی اظهار کرد: در بخش کارمندی در رشته قرائت، سمیه داود آبادی از شازند، رشته قرائت، صادق گودرزی راد از اراک، قرائت تحقیق، محمد رضا فیضیان از اراک، حفظ پنج جزء،، سید علی میر یحیی از اراک رتبه های برتر را کسب کردند.


وی ادامه داد: در بخش اساتید در رشته حفظ پنج جزء، هوشنگ بازگیر از دلیجان و قرائت ترتیل، امیر حسین نوروزی از اراک عناوین اول را کسب کردند.

 

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان مرکزی در پایان با بیان این که برگزیدگان شانزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه پیام نور به مسابقات قرآنی دانشگاه های پیام نور کشور اعزام می شوند، تصریح کرد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات 20 و 23 اردیبهشت ماه به میزبانی استان کرمانشاه و با حضور نفرات برگزیده سراسر کشور برگزار خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 128416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha