بازنگری در قانون شوراها کمک موثری به نحوه فعالیت آن می‌کند

رییس شورای شهر زنجان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شوراها، گفت: بازنگری در قانون شوراها کمک موثری به نحوه فعالیت آن می کند.

فریدون اصفهانیان؛ رییس شورای شهر زنجان به خبرنگار شبستان گفت: شورا اصلی عقلی است که آموزه های دین و کتاب آسمانی ما بر آن صحه گذاشته است.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در قرآن کریم سوره عمران آمده است که" ای پیامبر با اقوام خود و افراد مشورت کن و در آخر با توکل به خدا کار انجام بده" خاطر نشان کرد: شوراها به عنوان تحقق حاکمیت مردم نشان دهنده مشارکت مردم در سرنوشت کشور هستند.

 

اصفهانیان با بیان اینکه شوراها در سال 1357 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد، یادآور شد: شوراها نقش فعال خود را در سال 1378 با انتخاب مردم آغاز کردند.

 

رییس شورای زنجان در ادامه با بیان اینکه شوراها ارکان تصمیم گیری در اداره کشور هستند، تصریح کرد: شوراها می توانند مصوباتی در زمینه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی جهت توسعه همه جانبه شهر و روستا داشته باشند.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه شوراها نهادهای جمعی هستند و تصمیم گیری باید در آن ها به صورت دسته جمعی باشد، اذعان کرد: افرادی که با نگرش جزء در این شوراها فعالیت می کنند، باید نگرش خود را تغییر دهند.

 

وی در ادامه اذعان کرد: بازنگری در قانون شوراها کمک موثری بر نحوه فعالیت این نهاد دارد.

 

اصفهانیان تکمیل برنامه های پیش بینی شده با نظارت دقیق به عملکرد شهرداری، شناسایی نقاط ضعف و قدرت و مشکلات شوراها، گزارش عملکرد شوراها و رسانه ای کردن آن را از اولویت کارهای شوراها عنوان کرد.

 

این مقام مسوول در پایان با تاکید بر فرمان ولایت فقیه در نام گذاری سال جاری، افزود: شوراها همه تلاش خود را برای محقق شدن این شعار در سال جاری بکار می گیرند.


پایان پیام/
 

کد خبر 128379

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha