نظارت بر عملکرد شوراهای حل اختلاف خوزستان گسترش می یابد

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان، از گسترش نظارت بر عملکرد و کیفیت رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

ناصر زائری، رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان، با بیان اینکه نظارت بر عملکرد شوراهای حل اختلاف باید گسترش پیدا کند، به خبرنگار شبستان گفت: برای هر چه بهتر شدن عملکرد و کیفیت شوراهای حل اختلاف استان، نظارت باید افزایش یابد تا شاهد رسیدگی بهتر و با کیفیت تر به پرونده ها باشیم.

 

وی با بیان اینکه در نحوه رسیدگی به پرونده های کیفری مشکلی نداریم ولی در پرونده های حقوقی ضعف وجود دارد و نیاز به آموزش بهتر و بیشتر است، تصریح کرد: همه رؤسای مجتمع های شورای حل اختلاف باید برنامه یکساله آموزشی ارائه دهند و دوره های آموزشی کارگروهی و کارگاهی برگزار شود.

 

زائری، از ادغام و تخصصی کردن مجتمع های اهواز خبر داد و خاطر نشان کرد: مجتمع های شورای حل اختلاف برای اینکه تخصصی شوند ادغام می شوند و به چهار مجتمع تبدیل خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه برای رفاه حال شهروندان روستایی، در هر روستا یک شعبه شورای حل اختلاف تأسیس می شود تا رسیدگی به پرونده ها سریع تر صورت بگیرد، افزود: تلاش می کنیم سال جدید پاداش اعضای شورای حل اختلاف به صورت ماهانه واریز شود و این امر مستلزم آن است که کلیه شهرستان ها و مجتمع ها آمار خود را در آخر هر ماه به صورت منظم ارائه دهند.

 

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان، تخصصی کردن مجتمع ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد و یاد آور شد: تخصصی کردن مجتمع های اهواز و ادغام آنها از دیگر مواردی است که می تواند بر کیفیت و کمیت رسیدگی پرونده ها، بسیار مؤثر باشد.

 

وی با اشاره به لایحه قانون شورا، عنوان کرد: لایحه قانون جدید شورا در حال تدوین است و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد و  پیشنهاد بیمه اعضای شوراهای حل اختلاف به مجلس داده شده و انتظار می رود در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

 

وی ادامه داد: در بازرسی که در سال گذشته از شوراهای حل اختلاف خوزستان به عمل آمده بود، وضعیت را نسبتاً خوب گزارش دادند که در این گزارش ضعف آموزش و نامنظم بودن برخی از پرونده ها از جمله نکاتی بود که این گروه بازرسی بیان کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 128374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha