کارگران در برهه های مختلف یار و یاور نظام بوده اند

نائب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در تبریز، بر حمایت از کارگران و رفع مشکلات این قشر توسط مسئولان تاکید کرد و گفت: کارگران در برهه های مختلف یار و یاور نظام بوده اند.

به گزارش خبرنگار شبستان از آذربایجان شرقی، نادر قاضی پور، نائب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در جمع کارگران و بازنشستگان واحدهای صنعتی تبریز، حمایت از کارگر را حمایت از قوانین و آئین های اسلام دانست و بر انجام اقدامات عملی در حمایت از کارگران تاکید کرد.


وی با اشاره به اینکه کارگران در برهه های مختلف یار و یاور نظام بوده اند، افزود: مسئولان باید در حمایت از کارگران و رفع مشکلات این قشر بکوشند و امیدواریم مجلس نهم هم همانند مجلس هشتم در احقاق حقوق کارگران فعال باشد.


در ادامه این مراسم رضا رحمانی، نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید برتلاش مسئولان برای رفاه کارگران اظهار کرد: سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید باید سال اهمیت دادن به کار کارگر ایرانی و سرآغاز اقدامات مثبت در ارتقای سطح معیشتی کارگران باشد.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون کار خاطرنشان کرد: اصلاح این قانون باید به نفع کارگران تمام شود.


کریم صادق‌زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز اظهار کرد: امیدواریم درسال تولید ملی، حمایت از کار و سرماییه ایرانی شاهد حمایت بیشتر از کارگران باشیم.

 

وی قراردادهای کارموقت، قاچاق کالا و ورود بی رویه کالاهای خارجی را از مهم ترین مسائل تهدید کننده تولید ملی و مشکلات جامعه کارگری دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد رژه کالاهای بی کیفیت چینی در بازار کشور هستیم که متاسفانه مسئولان چه در دولت و چه در مجلس در قبال آن برنامه منسجمی را به‌کار نگرفته‌اند.


دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز تعطیلی کارخانجات به علت واردات بی‌رویه کالا، سودهای کلان بانکی و نبود مواد اولیه را از دیگر مشکلات جامعه کارگری برشمرد و افزود: تغییرات زودهنگام در مدیریت سازمان تامین اجتماعی نیز برمشکلات بازنشستگان جامعه کارگری می افزاید.


گفتنی است، کارگران و بازنشستگان شهر تبریز به منظور گرامیداشت روز جهانی کارگر و تشریح خواسته های صنفی کارگری درسالن چندمنظوره ورزشی خانه کارگر تبریز تجمع کردند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 128361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha