برگزاری مرحله استانی آزمون طرح ملی حفظ قرآن فرهنگیان خوزستان

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، از برگزاری مرحله استانی آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم(طرح نور) در دو بخش بانوان و آقایان در اهواز خبر داد.

علی بهرام زاده، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، به خبرنگار شبستان گفت: مرحله استانی آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم(طرح نور) در دو بخش بانوان و آقایان در در ناحیه یک اهواز اهواز برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این آزمون در دو بخش بانوان و آقایان به ترتیب در تالار شهید مطهری و تالار فردوسی برگزار شد، افزود: مرحله استانی آزمون طرح نور ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان حافظ 20 جزء و کل قرآن می‌باشد و 32 فرهنگی و دانش‌آموز به تفکیک 12 دانش‌آموز و 20 فرهنگی در این آزمون شرکت داشتند.

 

وی با بیان اینکه آزمون نیم جزء و یک جزء(جزء 30) دهه سوم فروردین‌ در مرحله آموزشگاهی و 3، 6 و 10 جزء، دهه اول اردیبهشت ماه در مرحله شهرستانی و منطقه برگزار شد، از برگزاری جشن شکرگزاری توانایی خواندن قرآن با حضور 700 دانش آموز ناحیه 1 و 2 اهواز خبر داد.

 

بهرام زاده، با اشاره به جشن شکرگزاری توانایی خواندن قرآن با حضور 400 دانش‌آموز دختر و پسر مقطع سوم ابتدایی و خانواده‌ آنها در ناحیه یک اهواز که در مسجد ولایت این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: این مراسم در راستای طرح ارتقای دانش قرآنی جامعه و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به درس قرآن اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح از سال گذشته در مدارس کشور آغاز شده است، اضافه کرد: جشن شکرگزاری توانایی خواندن قرآن با هدف فرهنگ‌سازی و تشویق دانش‌آموزان برگزار و برنامه هایی همچون سرودهای قرآنی، همخوانی سوره حمد توسط دانش‌آموزان، اهدای یک قرآن و رحل، قرائت دعای ختم قرآن، قرائت پیمان‌نامه قرآنی توسط دانش‌آموزان اجرا شد.

 

وی از اجرای جشن شکرگزاری توانایی خواندن قرآن کریم با حضور 300 دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در سالن اجتماعات دبستان شایسته زرگان خبر داد و اذعان داشت: هدف از اجرای این برنامه معنوی ایجاد انگیزه در دانش آموزان در راستای انس با قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآن و توانایی قرائت قرآن در دانش آموزان پایه سوم ابتدایی است.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به اهمیت اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن در بین دانش آموزان، عنوان کرد: قرآن نور است و راه زندگی را به ما نشان می دهد و ما وظیفه داریم فرزندان خود را با قرآن مأنوس و آنها را با تعالیم دینی و اسلامی آشنا کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 128358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha