آغاز طرح مهر کشاورزی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سهم خراسان رضوی در شناسایی و واگذاری اراضی منابع طبیعی قابل کشت 140 هزار هکتار و اعتبار آن 400 میلیارد تومان است، از آغاز طرح مهر کشاورزی در خراسان رضوی خبر داد.

محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کشاورزی به عنوان فرصتی جدی برای کشور است، به خبرنگار شبستان گفت: توسعه این بخش عاملی در راستای دستیابی به خودکفایی است.


وی در تشریح موقعیت کشاورزی استان گفت: از مجموع 800 هزار هکتار اراضی زیرکشت آبی و 300 هزار زمین کشت دیم در خراسان رضوی، سالانه حدود 7.5 میلیون تن محصول مستقیم گیاهی و یک میلیون تن محصول دامی که مرتبط با کشاورزی است، تولید می شود.
 

رییس شورای اداری خراسان رضوی در ادامه از اهتمام دولت به توسعه بخش کشاورزی در کشور خبر داد و افزود: به همین منظور اعتبار ویژه ای به استان تخصیص یافته و سهم خراسان رضوی در شناسایی و واگذاری اراضی منابع طبیعی قابل کشت 140 هزار هکتار و اعتبار آن 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


صلاحی تصریح کرد: این اراضی باید تا خرداد ماه امسال به واجدان شرایط و تعاونی های کشاورزی واگذار شود و عملیات اجرایی آن آغاز شود.


وی با اشاره به تخصیص اعتبارات طرح مهر ماندگار استان افزود: برای اجرای این طرح چهار هزار میلیارد ریال به خراسان رضوی تخصیص یافته و توزیع آن درمیان شهرستان ها آغاز شده است.


صلاحی شرط لازم برای واگذاری اراضی منابع طبیعی به متقاضیان را به کارگیری جوانان فارغ التحصیل بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: برای کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و مقرون به صرفه بودن اجرای روش آبیاری مکانیزه زمین ها حداقل به صورت واحدهای 100 هکتاری به متقاضیان واگذار می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 128348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha