شکل گیری باورهای دینی باید در نظام تعلیم و تربیت نهادینه شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: بخش اعظمی از شکل گیری اعتقادات و باورهای دینی باید در نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته و نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علیرضا جمشیدی، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در دیدار با حسین کوچکیان فرد، رییس اداره نشاط و سلامت مرکز امور اجتماعی وزارت کشور و بازرسان این مرکز با بیان اینکه بخش اعظمی از شکل گیری اعتقادات و باورهای دینی باید در نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته و نهادینه شود، گفت: در نظام تعلیم و تربیت معلمان باید از ویژگی مربیگری برخوردار باشند و به همین دلیل، معلمی شغل انبیاء محسوب می شود.


وی افزود: آنچه که در زندگی موجب خوشبختی انسان می شود باورها و اعتقادات دینی است و چنانچه این اعتقادات از دوران کودکی و مدرسه در فرد شکل نگیرند، در آینده با مشکلات اساسی بویژه در بحث حجاب و عفاف در جامعه روبرو خواهیم شد.


جمشیدی ادامه داد: شأن نظام دینی در این است که معلم و استاد به همان مقدار که به دانش آموز و دانشجوی خود دانش می آموزد، به همان مقدار باید به بینش شاگردان خود بپردازد، زیرا دانش و بینش در یک نظام اسلامی همواره باید به عنوان دو بال مجزّا در کنار یکدیگر قرار بگیرند.


وی در خصوص مبحث عفاف و حجاب در استان گلستان، گفت: مبحث حجاب و عفاف در استان در حال پیگیری است و طبیعتأ باید این مهم در ادارات، نهادها و سازمان های دولتی و  وابسته به دولت جدی تر گرفته شود که با بازرسی ها و ارزیابی های بعمل آمده در دستگاه های استان بخش زیادی از این موضوع را مرتفع ساخته ایم.


جمشیدی مبحث ساماندهی سواحل استان را از دیگر اقدامات در دست اجرای امور اجتماعی استانداری برشمرد و اظهار داشت: در سال جاری با بررسی های بعمل آمده از سواحل گمیشان و با اضافه شدن این شهرستان در چهار منطقه استان طرح شنا خواهیم داشت که در شهرهای بندرگز، نوکنده، بندر ترکمن و گمیشان برای استفاده خانم ها و آقایان در مجموع 8 طرح شنا در فصل گرما پذیرای علاقه مندان خواهد بود.


به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، رییس کارگروه فرهنگی و اجتماعی گلستان در ادامه با اشاره به اقدامات خوبی که در مبارزه با مواد مخدر در استان صورت گرفته از پاکسازی مناطق آلوده، جمع آوری معتادان پرخطر و راه اندازی مرکز ترک اعتیاد اجباری توسکستان، به عنوان اقداماتی ارزشمند در این حوزه نام برد.


وی از ایجاد اشتغال سهل الوصولی که احتیاج به مباحث فنی نداشته و محصول آن فاسد شدنی هم نباشد در مرکز ترک اعتیاد توسکستان خبر داد که در اولین اقدام با پیگیری های بعمل آمده در شُرُف راه اندازی شغل مورد نظر در جهت اشتغال و یادگیری معتادینی که سلامت خود را بازیافته اند، در این مرکز خواهیم بود.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 128320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha