مبنای کامل گفتگوی دینی در قرآن کریم تبیین شده است

حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب در همایش بین المللی ادیان و بیداری معاصر تاکید کرد که اسلام دین گفتگو است و مبنای کامل گفتگوی دینی نیز در قرآن کریم تبیین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه مذاهب و ادیان صبح امروز سه شنبه(12 اردیبهشت) طی سخنانی در همایش بین المللی ادیان و بیداری معاصر گفت: گفتگو و هم اندیشی آیین ها موجب تقویت بیداری معاصر و حفاظت و نگهداری از آن است.
وی افزود: برای معرفی گفتگو باید به عنوان مسلمانان از کتاب خودمان استفاده کنیم و به قدری اسلام درباره گفتگو بحث کرده که از مجال این سخنرانی بیرون است. به عنوان نمونه با کسانی گفتگو می کنیم که همگرایی با ما دارند گرچه از آیین های مختلف اند، اما ما در رفتار رهبران دینی مان می بینیم حتی با معاندین و منکرین هم گفتگو کرده اند.
وی در ادامه گفت: در قرآن تئوری و مبنای گفتگوی کامل تبیین شده است، گفتگو باید مورد توافق طرفین باشد.
نواب افزود: اگر از ادب گفتگو بهره مند باشیم، گفتگو راه حلی برای همه مشکلات بشریت است و انسان برای حل مشکلات باید از طریق دین عمل کند.
وی خاطر نشان کرد: گفتگو از خانواده شروع می شود چون اگر چنین نباشد مشکلات بعدی به وجود می آید و اگر گفتگو در خانواده نباشد مشکلات زیادی ایجاد می کند.
پایان پیام/

 

کد خبر 128286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha